fredag 3 augusti 2012

En semestervecka

Så har jag avverkat ytterligare en veckas semester och befinner mig mitt i min sommarledighet. Tre veckor har gått och tre veckor återstår.

Den första veckan tillbringade vi i Stockholm med en kortare utflykt till Muminvärlden utanför Åbo. Den andra åkte vi från Stockholm till Karlskrona, via Hökensås för att hämta äldsta dottern. Den veckan innehöll besök hos släkt och vänner, en golfrunda och mycket bad i svågerns pool. Vi firade också yngsta dotterns födelsedag i efterskott.

Den senaste veckan har vi varit i Malmö. Vi har hälsat på släktingar och vänner. Jag har spelat golf två dagar tillsammans med min styvpappa, och vi har varit på Tivoli i Köpenhamn.

I dag hade vi tänkt åka vidare, men då min syster hamnade på sjukhus i onsdags med en hjärtinfarkt, stannar vi kvar i Malmö ytterligare ett par dagar. Var vi hamnar sedan är inte bestämt. Nästa helg ska jag åka till Stockholm för att förrätta en vigsel och ytterligare en helg senare har vi släktträff utanför Varberg.

2 kommentarer:

  1. Thorsten Schütte3 augusti 2012 kl. 15:45

    Håller tummarna och ber för Din syster. Hoppas andra semesterhalvan blir njutbar ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Thorsten.

      Har precis varit och hälsat på henne på Malmö Sjukhus. Hon såg betydligt piggare ut i dag, än hon gjorde dagen innan hon fick hjärtinfarkt. Denna gång var det en riktigt stor infarkt och hon var nära att stryka med. Men återhämtningen går bra och hon hade goda värden då jag var och hälsade på.

      Jag är övertygad om att resten av semestern kommer att bli bra. Jag ska jobba nästa helg och helgen därpå har vi en släktträff. Sista helgen av semestern ska jag åka till Åland och spela golf med ett gäng militärkompisar. Det brukar vara riktigt roligt och avkopplande. Förra året vann jag rubbet, så jag har lite att leva upp till. Det blir svårt med tanke på att jag spelade så bra i måndags att jag måste spela fyra slag bättre för att nå samma nivå som innan.

      Jag önskar dig en god fortsättning på sommaren.

      Krister

      Radera