fredag 19 juli 2013

Nät, nät, nät!!!

Trots att jag har det mobila bredband som man gör reklam för genom en film där en aggressiv granne spelar badminton, har jag ingen kontakt med internet.

Att jag missar "British Open 2013" i golf, vilken jag fått möjlighet att se gratis via nätet gör mig inte så mycket. Men att inte kunna lösa melodikrysset i morgon förmiddag gör mig bekymrad.

Jag ska försöka koppla upp mig via wi-fi på Barkens hotell som även äger campingplatsen vi tagit in på. Jag var där ett par gånger i höstas då vi hade ledarskapsutbildning så jag vet att det fungerar.

Skulle jag inte dyka upp här i morgon förmiddag då melodikrysset sänds, beror det alltså på att jag inte har någon täckning på på mitt mobila bredband. Kanske kommer jag då att springa omkring i Smedjebacken och skrika; "Nät, nät, nät!!!"

5 kommentarer:

  1. Fnissar och ser det framför mig - hur du springer och ropar "Nät nät nät!!" alltså :) Hoppas det löser sig för dig - trevlig lördag föresten - från en soligt och fint Kallhäll. Redan 19 grader och lite svag vind så det blir nog en finfin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jeanette.

      Som du märkte så lyckades jag koppla upp mig på hotell Barkens wi-fi, dit jag nu återvänt för att kunna svara på kommentarerna.

      Jag önskar dig en fortsatt trevlig helg i det vackra Kallhäll.

      Radera
  2. Thorsten Schütte20 juli 2013 kl. 18:23

    Det räcker redan att ha stuga i Sala. Mobilerna fungerar med ett nödrop, min dotters mobila bredband: glöm det. Själv njuter jag friden off line, men jag förstår att folk kan bli irriterad. På mellanlandning hemma, Västkusten nästa vecka, sedan två veckor till i stugan, skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Thorsten och tack för din kommentar.

      Jag tycker att det är mest irriterande att man betalar lika mycket antingen man har täckning eller inte. Att vara utan internet gör mig inte så mycket, men när man skaffat sig utrustning för att kunna för att kunna surfa då är det tråkigt när det inte fungerar.

      Jag önskar dig och de dina en fortsatt trevlig semester.

      MVH//Krister

      Radera
  3. Thorsten Schütte21 juli 2013 kl. 22:14

    I avregleringens barndom talades om Comvikfrisyr - gles täckning. Gäller nog alla operatörer, paradoxalt nog även om man är för nära en antennmast - antennloben riktas inte nedåt. Önskar trevlig semesterfortsättning.

    SvaraRadera