lördag 3 februari 2018

Melodikrysset vecka 5 - 2018

God förmiddag alla melodikryssvänner!

I dag sitter jag inte framför datorn och försöker lösa "Melodikrysset" i direktsändning tillsammans med er. Jag är på Stjärnholms stiftsgård för att delta i en utbildning för kyrkorådet i en av de församlingar där jag är mentor för kyrkoherden.

Som vanligt då jag inte kan vara med er under direktsändning så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan vi "hördes" förra lördagen har jag lett en dopgudstjänst, en vigselgudstjänst, en högmässa, en ekumenisk mässa, församlingens "Förbönsmässa" och en begravningsgudstjänst. Dessutom har jag som VD för församlingens förvaltningsbolag haft möte med VD:n i begravningsbyrån, cateringbolaget och företagshotellet tillsammans med chefen för Serviceenheten, controllern och församlingens redovisningsekonom. Jag har också haft möte med alla medarbetare i församlingen, samarbetsrådet för Järfälla församling och Jakobsbergskyrkans församling och kyrkoherden i Sollentuna församling.

Under veckan har vi också haft utbildning i kyrkliga inventarier och jag har haft vigselsamtal inför nästa helgs vigselgudstjänst. Sist men inte minst har jag, på grund av sjukdom, hoppat in som vaktmästare vid "Enkel mässa" i Järfälla kyrka.

På min fritid har jag endast hunnit med korta stunder med min fru och yngsta dotter samt promenader med Hugo.

Jag önskar er alla en trevlig timme tillsammans.

Eventuella kommentarer som riktar sig till mig kommer jag att besvara under eftermiddagen/kvällen.

"Du svarade mig när jag ropade,
du fyllde mig med kraft."
Psaltaren 138

154 kommentarer:

  1. God Morgon Krister och alla vänner.
    Ha en bra dag på Stjärnholms Stiftsgård!
    Henrietta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Henrietta.

      Jag har haft spännande och givande dagar.

      Radera
  2. God morgon Krister o alla mellokryssare! Idag har vi i Blekinge, Karlskrona fått mycket snö, ljust o vackert i naturen. Idag är det melodifestivalen. Lycka till med krysset. Hälsning Lisbeth

    SvaraRadera
  3. Hej Krister och alla Kryssare! Åter vid radion och datorn för lösa veckans kryss innan det blir dags att gå ut och skotta undan snön som fallit även i natt. Vi har nu snart 60 cm igen efter att det töat för en vecka sedan och vinden blåste bort en hel del snö från taken. I veckan har vi haft daglig snöröjning för hand för att hålla oss i form förutom körövningar både i Nås, Dala-Järna och Malung, där vi sjunger resp. kyrkokörer. I dag har vi minus 11 och ett stilla snöfall och i eftermiddag planerar vi att fira Kyndelsmässa i Tällberg, om vädret tillåter. Vi önskar Dig och familjen en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Thorsten.

      Jag önskar dig och Else-Britt detsamma.

      Radera
  4. God morgon Krister och alla kryssare, nu är det snart dags och gnugga geniknölarna, hälsar Roffe i Lidhult,
    utställningen förra helgen artade sig bra med 2 Best in Show......

    SvaraRadera
  5. God morgon alla kryssare. Nu får vi hjälpas åt utan Krister, så vi får skärpa oss. I Kåge snöar det bara lite, lite. Vi har ju fått nog nu. Jag tycket synd om dom som har drabbats i södra Norrland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej M.

      Det ser ut som om ni klarat er utmärkt.

      Radera
  6. God morgon Krister. Äntligen har vi i väring fått snö. Så fifin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Iren.

      Det blir mycket ljusare med snö på marken.

      Radera
  7. God morgon och lycka till med krysset alla från ett snörikt Bromölla.

    SvaraRadera
  8. God morgon Krister och alla krysslösare. Ha den trevlig helg. I Lockne Jämtland är det mulet men det snöar inte just nu i alla fall :) /Ulla

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Krister och alla kryssälskare! I natt har vi fått mycket snö! 50 cm.Gubben ska ut med traktorn! Lycka till idag.

    SvaraRadera
  10. God morgon Krister och alla kryssare.

    SvaraRadera
  11. God morgon idag från Sälen. Här är drygt en meter snö och just nu -13 grader kallt. Det är så vackert ute!!
    Hoppas vi klarar oss utan Krister.
    Jag var på läger på Stjärnholms stiftsgård när jag var 10 år, alltså för snart 60 år sedan. Jag minns att det var fint där.
    //Carin från Ösmo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carin.

      Det ser ut som om ni klarat er utmärkt utan mig.

      Stjärnholm är en väldigt vacker stiftsgård. Vi brukar åka med husbilen till Oxelösund. Det är en av våra favoritplatser.

      Radera
  12. God morgon Krister och alla glada kryssare.

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. Tack PA.

      Det har snöat en del under kvällen och natten.

      Radera
  14. God förmiddag alla kryssare från ett snörikt Norrköping, Berit

    SvaraRadera
  15. Snögubben Gordon skickar sina hälsningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Gordon.

      Hugo hälsar tillbaka. Vi tog en promenad direkt när jag kom hem.

      Radera
  16. L1 L2 sven erik magnussons

    SvaraRadera
  17. Sven-Erik Magnusson

    SvaraRadera
  18. Hej Krister !
    Oj vad du har mycket omkring dig. Många bollar i luften. Som det så fånigt heter.
    Så vackert namn Stjärnholm .Ska googla på vart det ligger.
    Hoppas du får en angenäm tillvaro, vi får väl försöka lösa efter bästa förmåga.

    Södertälje har inte fått så mycket av den vita varan. Glad för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie-Louise.

      Jag älskar mitt jobb och mina uppdrag. De ger mig mer energi än det kostar.

      Det är väldigt fint på Stjärnholm. Det ligger efter Nyköping och väldigt nära Oxelösund.

      Radera
    2. Hej Krister !
      Såg bilderna därifrån. Har alltid älskat slott och herresäten, hoppades få bo på ett. Men det har inte hänt än. Man kan inte få allt, mer än i drömmarna.

      Klappa Hugo och ha en bra vecka tills vi åter "mötas" om Lördag.

      Har sol 6 minus vindstilla, perfekt promenadväder.

      Radera
  19. L4 någonting att äta någonting att dricka

    SvaraRadera
  20. L4 någonting Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  21. v9 Ted Lisbeth i Karlskrona

    SvaraRadera
  22. L10 Då Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  23. Det märks att det är sändning med publik. Det är alltid lätt då.

    SvaraRadera
  24. L3 alexander rybak

    SvaraRadera
  25. Hej Krister
    Äntligen lite snö och kyla även på västkusten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Db2/4.

      Det är uppfriskande med snö. Allt blir ljust och det ser rent ut.

      Radera
  26. L3 Alexander Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  27. hej allihopa från uddevalla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Uddevalla.

      Jag bodde i Uddevalla våren 1982.

      Radera
  28. v5 Lotta Engberg (Lisbeth)

    SvaraRadera
  29. V6 vill du se en stjärna SE på mig

    SvaraRadera
  30. Tack för idag alla kryssare.

    SvaraRadera
  31. V11 Idolerna Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  32. Tack för idag det var lätt.Trevlig helg

    SvaraRadera
  33. Tack för idag. Önskar er alla en trevlig dag

    SvaraRadera
  34. Tack för idag! Ganska lätt idag! Nu blir det elvakaffet! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  35. Första gången jag har löst krysset själv. Trevlig helg

    SvaraRadera
  36. Slut för idag. Ses nästa vecka. Ha det bra alla!

    SvaraRadera
  37. Tack för idag alla kryssare, det var ganska lätt idag, trevlig helg, Berit

    SvaraRadera
  38. Tack för idag, slut för idag!
    Roffe

    SvaraRadera
  39. Trevlig Helg Krister, Hugo o alla kryssare! Vi hörs nästa lördag.Lätt kryss idag. Ikväll blir det melodifestivalen. Hälsning Lisbeth i Karlskrona

    SvaraRadera
  40. Fantastiskt forum det här, att läsa dina ord Krister är alltid lika underhållande och tankevärt

    Uffe/Åhus

    SvaraRadera
  41. Hej! I dag lördag den 10 februari 2018 sänds "Melodikrysset" först kl 11 pga av vinter-OS.

    SvaraRadera