lördag 16 mars 2019

Melodikrysset vecka 11 - 2019

God morgon alla melodikryssvänner!

I dag kan jag inte vara med under direktsändningen, därför öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

När Eldeman går ut i sändning befinner jag mig på en konferensanläggning i Bålsta för att tillsammans med Kyrkorådet revidera vår församlingsinstruktion. Helgen innehåller ett späckat program som jag leder med hjälp av arbetsledarna och några av nyckelpersonerna i Järfälla församling.

Sedan vi hördes i lördags har jag varit på Stjärnholm, strax utanför Oxelösund, till en samling för alla kyrkoherdar i Stockholms stift. Biskopen bjuder varje år in stiftets alla kyrkoherdar till utbildning och information.

I övrig har jag denna vecka haft löne- och kompetensutvecklingssamtal med arbetsledarna och de medarbetare som jag är chef för. Jag har också haft styrelsemöte med Järfälla församlings förvaltningsbolag, där jag är VD.

På min lediga tid har jag varit på utbildning för, och sammanträde med, Domkapitlet. Jag har också hunnit med att bjuda min son och hans flickvän på restaurang.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig timme tillsammans.

"Ur djupen ropar jag till dig, Herre.
Herre, hör mitt rop,
lyssna när jag bönfaller dig!
Om du lade synder på minnet,
Herre, vem kunde då bestå?
Men hos dig finns förlåtelse,
och därför fruktar man dig."
ur Psaltaren 130

152 kommentarer:

  1. God morgon från ett gråmulet men uppsprickande Skepplanda

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla kryssare. I dag får vi jobba själva, eftersom Krister inte kan vara med. Hoppas du Krister får en givande arbetshelg. Vi andra får lyckas med krysset.
    //Carin från Ösmo, som är mulet

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister och alla kryssare! Tråkigt att du inte är med denna gång, men jag förstår att jobbet går före. I dag har vi någon minusgrad och snön som föll igår blir liggande kvar där vi inte har skottat. I morgon skall vi lyssna på folkmusikmässan I välsignan och fröjd i Djura kyrka och nästa helg är jag i Malung på Jubilatedagar med körsångare från hela Västerås stift för att tillsammans framföra Schuberts G-dur mässa och Mozarts Santa Maria, Mater Dei. Else-Britt och jag önskar Dig och familjen med Hugo och katterna en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Godmorgon! Krister med familj o djur och alla kryssare! Skönt att vara ledig idag lördag efter en tuff arbetsvecka. Jag har lyssnat på ring så spelar vi. Lite gråmulet väder i Karlskrona just nu. Lycka till med kryssandet! Idag är inte Krister kyrkoherden med. Hälsning Lisbeth i Karlskrona

    SvaraRadera
  5. God morgon från Bryssel!
    Hälsar Birgitta

    SvaraRadera
  6. God morgon från ett snöigt Kåge. Det får vara nog nu med snö. Vi får hjälpas åt med krysset alla deltagare.

    SvaraRadera
  7. God morgon alla kryssvänner och en hälsning till Krister.

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Plusgrader! Nyss snöade det litet.väntar barn och barnbarn hit i eftermiddag. Ska fira min födelsedag.Lycka till med krysset idag.

    SvaraRadera
  9. God morgon Krister. Från ett gråmulet väring.

    SvaraRadera
  10. Godmorgon från oss i Dorotea.
    Christina och Kjell

    SvaraRadera
  11. Godmorgon Krister och alla kryssare från ett vårlikt Norrtälje.
    Nu kör vi 🤔😊

    SvaraRadera
  12. God morgon från Micke och Solveig i ☀️Torrevieja

    SvaraRadera
  13. L2 V9 edda magnason

    SvaraRadera
  14. Morrn morrn Kyrkoherden och alla andra såklart. Härligt med kryssdags, mitt i all flyttkaos.
    Ha en skön lördag❤

    SvaraRadera
  15. L2 EDDA V9 MAGNASON (Monica Zetterlund)

    SvaraRadera
  16. jag skriver sakta så jag hinner inte kommentera, men håller med övriga.

    SvaraRadera
  17. L1 V14 Andreas Kleerup

    SvaraRadera
  18. Lisa Nilsson — Thank god for sending demons

    SvaraRadera
  19. Svar
    1. Borgen ska det vara!! Jäkla rättstavning i mobilen ;) hihihi

      Radera
  20. Svar
    1. "We are all the winners" heter låten sjöng den med klassen flera gånger 😁

      Radera
  21. L3 ARNE lamberth o mein papa

    SvaraRadera
  22. Så glad att några är med här när Krister är på jobb , nu hjälps vi åt . Lycka till på oss idag ��

    SvaraRadera
  23. nu ska vi skörda LINet idag

    SvaraRadera
  24. V5 ONE DIRECTION?

    SvaraRadera
  25. L6 L4 CELINE DION?

    SvaraRadera
  26. V12 REO?
    L13 ORUP?

    SvaraRadera
  27. V12 reo med "Can't Fight This Feeling"😀

    SvaraRadera
  28. V5 ONE DIRECTION Lisbeth i Karlskrona

    SvaraRadera
  29. L6 Celine L4 DION

    SvaraRadera
  30. Vi får hjälpas åt. Önskar kyrkoherden en bra helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är bra! Då kan man ha det i åtanke när frågan kommer upp!

      Radera
  31. Ni som svarar i förväg.... är detta någon tävling om vem som är snabbast att svara innan frågan kommer? Jag måste ha missat detta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!
      Lite kul att klura ut svaren i krysset = extra hjärnjympa

      Radera
    2. Kan vara så att vi inte ligger helt i fas m varandra beroende på om man lyssnar direkt från radion lr på play. 🙂

      Radera
    3. Nej!
      (ibland kan vissa av oss försöka gissa oss på svaren innan frågan kommer, när vi har några bokstäver i en fråga)

      Radera
  32. Ha en trevlig helg alla krysslösare!

    SvaraRadera
  33. Orup. Tack för idag Önskar er alla en trevlig helg

    SvaraRadera
  34. Tack för trevligt X:ande.
    Ha en fortsatt trevlig helg på återseende

    SvaraRadera
  35. Slutar med Orups fina version av Carolas låt. Mycket vackert sjungen. Ha en fortsatt bra helg.

    SvaraRadera
  36. Tack för i dag.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  37. Det gick ju bra trots att Krister inte var med. Jag önskar alla en skön helg!
    //Carin från Ösmo

    SvaraRadera
  38. Rättelse V12 REO

    SvaraRadera
  39. Tack för i dag! Trevlig helg önskar jag er alla.

    SvaraRadera
  40. Trevlig Helg! Krister med familj o djur o alla kryssare! Det blev fel ett tag på min dator irriterande när man inte kan skriva in svaren man kan. Jag fick bara skriva ett tag i tidningskrysset men jag lyckades få igång det ingen så jag missade lite. Hoppas Du har det trevligt Krister i helgen förstår att du har fullt upp o tack för att vi får låna din blogg jättesnällt av dig. Hörs nästa vecka. Lisbeth i Karlskrona

    SvaraRadera