lördag 12 mars 2022

Melodikrysset vecka 10 - 2022

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kan jag inte delta i Melodikrysset under direktsändning. Jag är i en av kontraktets församlingar för att delta i utbildningen av de nya förtroendevalda.

Som vanligt när jag inte själv är med så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Jag önskar er alla en trevlig timme tillsammans och därefter en givande helg.

"Om du lade synder på minnet,
Herre, vem kunde då bestå?
Men hos dig finns förlåtelse,
och därför fruktar man dig."
ur Psaltaren 130

124 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla andra kryssare! I dag vaknade vi till –10 och en sol delvis gömd bakom höga slöjmoln. Tack för att Du öppnar kommentarsfältet så att vi hjälpas åt med krysset trots att Du själv inte deltar. I veckan som gått har vi förutom besökt Naprapaten för Else-Britt även ägnat lite tid åt sommarbilen inför den vår som vi hoppas är på väg. Det är fortfarande tyst från vården och jag håller nu på att undersöka vilka vägar det finns att få en snabbare behandling för hennes värk, som är på frestande för oss båda. Vi ser fram emot en fin helg och önskar Din familj inkl. Hugo, Alexi och Bucky detsamma.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon alla kryssare. Vi får hjälpas åt idag. Sol och vackert i Kåge.

    SvaraRadera
  3. Hej Krister och alla kryssare från ett soligt Nynäshamn. Jag kan inte heller vara med idag. Vi ska hämta våra två yngsta barnbarn och gå på genrepet av Melodifestivalen i eftermiddag. Jag får lösa krysset senare.
    Lycka till med krysset ni som löser och ha en skön helg, trots alla tråkigheter i Ukraina. Vi ser varje dag att det kommer flyktingar därifrån med färjan från Gdansk i Polen.
    Carin

    SvaraRadera
  4. God morgon Krister (när du läser detta!) Idag är Ann inne i Örebro och spelar dambridge och då får inte jag vara med utan stannar hemma och försöker klara krysset på egen hand! Våren är på väg! Njut av livet! Lycka till alla lösare! Jarl (och Ann) I Gällersta!

    SvaraRadera
  5. Gomorron Krister från ett soligt lule +2,Jag hoppas att vi kan ta emot flyktingarna med öppna armar. Det som pågår i Ukraina är fruktansvärt. Och som vanligt hälsa hela familjen o Hugo. Nu väntar Melodikrysset o sport o senare V75. Nu kör vi.

    SvaraRadera
  6. God morgon Krister. Mvh iren

    SvaraRadera
  7. God Morgon Krister och alla kryssvänner!

    SvaraRadera
  8. God morgon! Hälsningar från Lilla Edet där solen skiner härligt. Det har varit nattfrost men det blir säkert sköna plusgrader under dagen!

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Soligt och värme i dag!

    SvaraRadera
  10. God morgon Krister och alla kryssade, då får vi hjälpas åt.

    SvaraRadera
  11. Godmorgon från ett soligt Norrtälje!
    Önskar er alla en fin dag!
    Kram// Karin

    SvaraRadera
  12. God morgon till dig Krister och alla X lösare. Solen skiner våren knackar nog snart på hos oss alla. Trevlig helg och tack för den hjälp jag får på lördagarna

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. God morgon alla från ett soligt Skepplanda

      Radera
  14. god morgon hälsar vi dig Krister och kryssarna.
    I dag ska det nog fungera för mig. Surfplattan har fått ge plats för en laptop, så det inte ska hindra oss att vara med.
    Här är det toppenväder några grader kallt och sol.
    Lycka till med kryssandet Christina och Kjell i Dorotea.

    SvaraRadera
  15. problem med dator tills nu
    V7 Ramel
    L3 Yellow

    SvaraRadera
  16. L 5 när, l 14 en ...stjärna faller

    SvaraRadera
  17. Elis Ellis hette skådespelaren som spelade Sten Stensson Steen från början.

    SvaraRadera
  18. Tack för idag. Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  19. Tack för idag o hejdå från Skåneland

    SvaraRadera
  20. Tack för trevligt X:ande.
    Ha en fortsatt trevlig helg

    SvaraRadera
  21. Ha det då bra alla kryssvänner!

    SvaraRadera
  22. tack för idag. Att skippa plattan var ett lyckat drag, det fungerade perfekt för mig.
    Nu ska vi eventuellt gå ner till sjön där det är pimpeltävling. strålande väder!!
    Önskar fortsatt trevlig helg.
    Christina och Kjell I Dorotea.

    SvaraRadera
  23. Elis Olson, på fullaste allvar. Karln har varit död i över 65 år och hade sin storhetstid i början av 1900-talet. Till vilken målgrupp riktar sig Eldeman med denna person i krysset. Min morfar som var född 1902 kanske hade kunnat det. Kruxet är bara att han varit bortgången i över 40 år, så svårt att fråga om hjälp då. Detta kan omöjligt gå under allmänbildning.

    SvaraRadera