lördag 20 juli 2024

Melodikrysset vecka 29 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kan jag tyvärr inte vara med och försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er under direktsändning, eftersom jag har två vigselgudstjänster här i Svenska Gustafskyrkan i Köpenhamn.

Som vanligt har jag börjat min lördag med en lång promenad tillsammans med Hugo. Nu ligger han hemma i prästgården och väntar på att jag ska sluta för dagen.

Sedan förra lördagen har jag haft en väldigt lugn arbetsvecka. Tre av mina fyra kollegor har semester så det är jag och H som hållit ställningarna tillsammans med en handfull frivilliga.

Vi har haft de två sista konserterna inom ramen för Copenhagen jazzfestival med 250 besökare. Dessutom har jag lett en söndagsbön och vi har haft sommarcafé. Kvällsmässan i torsdags ställde jag in då jag var helt ensam i kyrkan då klockorna ringt.

På min fritid har jag promenerat och cyklat med Hugo samt fullföljt mitt träningsprogram. I morgon ska jag kontrollera om 12 veckors träning lett fram till målet att orka jogga 10 km utan att behöva gå. Det kommer en rapport nästa helg.

Vädret som varit minst sagt omväxlande verkar ha blivit något stabilare. Just nu har vi strålande solsken och det är redan 20 grader varmt.

Som vanligt när jag inte kan deltaga så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

"Ge mig förstånd att lyda din lag,
att hålla den helt och fullt.
Led min vandring efter dina bud,
den stigen går jag med glädje."
ur Psaltaren 119

119 kommentarer:

  1. God morgon från ett soligt Nynäshamn med 21 grader utomhus.
    Förra lördagen och igår plockade vi vinbär och gjorde gelé bl a. Idag har jag lite tvätt att ta hand om.
    Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon från ett fuktigt Piteå...jösses vad det har väkt ned i flera dagar. Längtar efter s☀len
    Önskar er en fin fortsatt lördag.
    Kryzza lugnt 😃

    Hejsvejs
    Annica

    SvaraRadera
  3. Guten Morgen! Wir sint diese Woche in Wien! Vi njuter av kultur och god mat! I går gick vi vilse och telefonerna hade slutat fungera i den starka hettan men vi kom rätt till slut i alla fall! Idag skall vi besöka Schönbrunn och Café Bel Etage! (Det var meningen att det skulle vara Café Sacher men det är fullbokat lång tid i förväg! Bel Etage ligger om hörnet och hör också till hotel Sacher!) Lycka till med lösandet! Jarl och Ann i Gällersta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är ni både i Wien och i Gällersta??? :o

      Radera
  4. Godmorgon från ett soligt Lockne. Vi har också haft regn. Lycka till alla krysslösare och trevlig helg. /Ulla

    SvaraRadera
  5. God morgon. Från ett soligt väring. Mvh iren

    SvaraRadera
  6. Godmorgon från ett soligt Skepplanda

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Soligt I skövde! Skönt!

    SvaraRadera
  8. God morgon från ett soligt Lekeryd i norra småland

    SvaraRadera
  9. Godmorgon vänner.

    SvaraRadera
  10. Preacher
    Lindfors

    SvaraRadera
  11. V:6 PREACHER (saknas man konstigt)
    L:5 LINDFORS

    SvaraRadera
    Svar
    1. På engelska särskriver man preacher man

      Radera
  12. L2 Bert Karlsson/Lisbeth

    SvaraRadera
  13. Fela är inte fel

    SvaraRadera
  14. Fela är rätt...

    SvaraRadera
  15. Hur uppdaterar man svaren bäst i chatten ... genom att klicka högst upp eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt korrekt

      Radera
    2. Om du är i mobilen har du en cirkel med pil i uppe i högra hörnet

      Radera
  16. Ctrl+R eller högerklick ->"Läs in igen"

    SvaraRadera
  17. V11 Adam/Lisbeth

    SvaraRadera
  18. På telefon/platta dra uppifrån och ner så uppdateras sidan

    SvaraRadera
  19. V1 Adam Pålsson/Lisbeth

    SvaraRadera
  20. Förlåt TATTOO ska det vara

    SvaraRadera
  21. L7 Chattanooga/Lisbeth

    SvaraRadera
  22. L10 Agnetha F/Lisbeth

    SvaraRadera
  23. Agneta Fältskog

    SvaraRadera
  24. L12 Motala/Lisbeth

    SvaraRadera
  25. Motala (konstigt nog) https://omni.se/lenny-kravitz-om-tiden-i-motala-massor-av-potatis/a/o3A68g

    SvaraRadera
  26. V14 Jerka Jerry Williams/Lisbeth

    SvaraRadera
  27. Jerka (du saknas)

    SvaraRadera
  28. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  29. Tackar för idag , ska ner till havet och bada med barnbarn och hund
    Ha en bra helg

    SvaraRadera
  30. Fin avslutning med Jerka, Jerry Williams! Tack för idag och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  31. Tack för idag! Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  32. Jerka

    Tack för idag. Ha're!

    SvaraRadera
  33. Kan inte v13…?

    SvaraRadera
  34. Tack för idag. Ha're bra!

    SvaraRadera
  35. Tattoo (Loreens låt i Eurovision)

    SvaraRadera
  36. Jag ska också gå och bada idag
    Ha en trevlig helg! /Mats

    SvaraRadera