måndag 9 augusti 2010

En sommarsöndag

Min semester börjar närma sig slutet. Det kändes i går när jag skjutsade min son till ett bandyläger i Edsbyn. Det var en märklig känsla att titta när barnen åkte skridsko, innan vi hunnit med årets kräftskiva. Längs vägen mötte jag massor av husvagnar och husbilar som var på väg till eller från semesterresan.

Då jag sent i går kväll körde genom Ockelbo såg jag ett tiotal skyltar med ordet "Loppis". Kan det ha något med det kungliga bröllopet att göra? Eller kan det bero på att melodikrysset sändes därifrån i mitten av juni? Är det ett sätt att fira sommar eller är det ett tecken på att sommaren närmar sig slutet?

Själv ska jag fylla vedboden med den ved som ligger under presenningar på tomten. Det är väl ett tecken på att sommaren närmar sig slutet? Men den sista semesterveckan kommer vi också att åka till Sala silvergruva och Furuviksparken. På fredag bär det av till Edsbyn igen för att hämta hem sonen och på lördag blir det en resa till Stockholm för att ha ett bröllop. På lördag ska jag också vara gäst på en bröllopsfest i Härnevi.

Jag njuter av min semester, men jag måste samtidigt erkänna att jag längtar till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar