måndag 25 mars 2013

Hemma igen

Då är jag hemma igen efter en dryg veckas internat tillsammans med arbetsledare från Järfälla församling och Västanfors-Västervåla församling. Under veckan har vi arbetsledare fått gedigen utbildning av två duktiga konsulter. Vi har också haft möjlighet att utveckla församlingarnas ledningsgrupper.

På programmet stod en omfattande mix av olika ämnen. Det var allt från stresshantering, rehabkedjan, och sömn, till feedbackövningar, olika ledarskapstester och om hur enskilda och grupper reagerar under förändringsprocesser. Det har varit omväxlande pedagogik under veckan. Vi har lyssnat till föredrag, genomfört grupparbete i olika gruppkonstellationer och arbetat självständigt.

Nu ska jag först arbeta ikapp det jag "missat" under tjänsteresan och sedan ska jag omsätta alla mina nyvunna kunskaper i konkreta handlingsplaner, som förhoppningsvis kommer såväl medarbetare som församlingsbor i Järfälla församling till godo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar