måndag 26 augusti 2013

Välkommen till Järfälla församling, Lena!

I går tog jag emot Järfälla församlings nya diakon, Lena, i högmässan i Maria kyrka. Det kändes bra att få ta emot henne i den kyrka där hon har sina huvudsakliga arbetsuppgifter. Vårt diakonala center; "Livbojen" är lokaliserat till Maria kyrka. Det kändes lite extra eftersom det i söndags var "diakonins dag". Alla församlingens diakoner och flera präster var med i gudstjänsten. Även den pensionerade diakon som Lena ersätter kom för att hälsa sin efterträdare välkommen.

Lena har en lång yrkeserfarenhet både inom och utom kyrkan. De senaste åren har hon arbetat som behandlingsassistent. Jag är övertygad om att Lenas kunskaper och erfarenheter ska komma många människor i Järfälla tillgodo.

Vi i Järfälla församling tar emot Lena med öppna armar. Jag är säker på att förtroendevalda, anställda, frivilliga och församlingsbor kommer att bära henne i sina förböner.

Jag hoppas att Lena ska trivas hos oss och att hon ska finna glädje och ha uthållighet i sina viktiga uppdrag som diakon.

Än en gång; Välkommen till Järfälla församling Lena!

2 kommentarer:

  1. Hjärtligt tack för det trevliga välkomnandet och församlingens öppna famn och förböner. Jag ser med stor glädje fram emot att återgå till tjänstgöring som församlingsdiakon i Järfälla församling, som enligt församlingens hemsida inte enbart i ord och skrift talar om Svenska kyrkan som en öppen folkkyrka, utan omsätter den i handling genom att följa samhällets utveckling och anpassa församlingens verksamhetsområden till såväl äldre och yngre generationers församlingsmedlemmars behov av andlig gemenskap och ett brett spektra av forum för att uttrycka densamma. Jag hoppas kunna bidra till fortsatt utveckling i en andlig kreativ gemenskap där Guds skapelse ständigt fortgår.

    Pax et bonum!

    Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du ska trivas hos oss och behålla din entusiasm och glädje. En kyrka utan diakoni är ingen riktig kyrka.

      Än en gång, varmt välkommen!

      Radera