torsdag 3 april 2014

Bloggtystnad

Några läsare har hört av sig och undrat över om jag slutat blogga om annat än melodikrysset. När jag tittar tillbaka på hur det sett ut de senaste månaderna kan jag inte annat än att svara: "Det ser nästan ut så..."

Det finns inget medvetet beslut att skriva färre inlägg från min sida. Det beror inte heller på att jag inte kan komma på något att skriva om eller på att jag "tystnat" och inte längre har synpunkter eller åsikter kring olika aktuella samhällsfrågor eller det som handlar om kyrkan.

Det handlar helt enkelt om tid och prioriteringar. Jag har nästan aldrig använt arbetstid för att skriva bloggen, det är och har i stort sett varit ett fritidsintresse, även om det ibland är väldigt svårt att dra en tydlig gräns. Det jag skrivet om är utifrån mitt uppdrag och det har i mångt och mycket handlat om det som mitt arbete innehåller.

Jag har som jag tidigare skrivet om valt att ändra på mitt liv i många avseende. Det innebär att jag använder allt mer av min fritid till att träna istället för att skriva blogginlägg. Jag försöker också att prioritera min familj när jag inte är i tjänst. Detta gör att jag haft mindre tid till bloggen. Beslutet att ägna mer tid åt träning och familjen är medvetet och konsekvensen av detta har blivit att jag skrivet mindre på bloggen.

2 kommentarer:

  1. Om man måste prioritera, och det måste man, är dina val helt riktiga. Familjen är det viktigaste man har.
    Nu löser vi krysset som har nytt utseende.
    Lasse i Lyckeby

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lasse.

      Ja, nu blir det premiär med det nya utseendet.

      Hoppas på ett klurigt kryss idag.

      Radera