lördag 8 januari 2022

Melodikrysset vecka 1 - 2022

 God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kommer jag inte att delta i lösandet av Melodikrysset här på bloggen. 

Jag är på "Tom Tits" i Södertälje tillsammans med mina döttrar, äldsta dotterns pojkvän och mitt bonusbarnbarn.

Som vanligt då jag inte kan vara med under direktsändning så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Jag hoppas att ni får en trevlig timme tillsammans och önskar er alla en god fortsättning på 2022.

"Honom skall alla kungar hylla,
alla folk skall tjäna honom.
Han räddar den fattige som ropar,
den arme som ingen hjälper."
ur Psaltaren 72

128 kommentarer:

  1. Godmorgon från ett kallt Kåge, just nu -19,9. Brrr!
    Ha så trevligt med barnen. Och lycka till för oss andra med krysset.

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla kryssare från ett disigt Nynäshamn. Ute är det +0,7 grader. Inatt har det snöat lite, men nu är det mer regn i luften. Väglaget ser halt ut.
    Hoppas ni får en bra dag på Tom Tits. Där har jag varit många gånger med våra barnbarn.
    Idag blir det en lugn dag för oss. Vi har firat Kristers 75-årsdag i flera omgångar denna vecka.
    //Carin

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Krister !
    Så trevligt där har jag haft ett aktivitetsarbete Nov.1998-Juni 1999 jättekul ställe. Ha det jättekul
    🌷🌞🎈🍀



    SvaraRadera
  4. Godmorgon från ett kallt Piteå,
    -24° men klart och vackert väder.

    Önskar alla en fin lördag.

    Hejsvejs
    Annica

    SvaraRadera
  5. God morgon Krister och alla andra kryssare! Trevligt att Du kan vara med familjen på Tom Tits, något som jag hittills inte besökt. Min dag började med en timmes snöskyffling efter nattens 15 cm snöfall. I dag har vi bara -5 (att jämföra med gårdagens -23) så det var skönt med lite morgonmotion. Veckan som varit har vi kunnat fira mässa varje helgdag och det känns skönt att avsluta högtiderna i morgon med högmässa i Siljansnäs, dit vi planerar att åka om vädret står oss bi. Vi har också hunnit med ett besök i Malung i måndags och träffat lite kunder som önskar bli av med tillägget de skaffat sig under jul och nyårsätandet, vilket vi gärna hjälper till med. Else-Britt och jag önskar Dig och hela familjen (inkl Hugo, Alexi och Bucky) en fin helg!


    SvaraRadera
  6. Godmorgon Krister o alla kryssare o tack Krister för att vi får låna ditt kommentarsfält o ha det så trevligt på Tom Tits. Mulet väder i Karlskrona idag. Lycka till med kryssandet.

    SvaraRadera
  7. God morgon från ett halvklart Skepplanda

    SvaraRadera
  8. God morgon Krister och God fortsättning på 2022. Nyköping är vit igen, kom några cm snö. Önskar alla en trevlig helg.

    SvaraRadera
  9. God morgon Krister. God fortsättning på det nya året. Mvh iren

    SvaraRadera
  10. God morgon önskar vi er alla kryssare!
    Lycka till.
    Christina och Kjell i Dorotea

    SvaraRadera
  11. God förmiddag Krister och alla kryssare från ett snöigt Gistad!
    God fortsättning på det nya året:)

    SvaraRadera
  12. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare!

    SvaraRadera
  13. Godmorgon Krister och alla krysslösare. I Lockne snöar det idag. Ha en trevlig dag på Tom Tits.
    /Ulla

    SvaraRadera
  14. Kalle Moreus sjöng UNDERBART

    SvaraRadera
  15. min dator bråkar vill inte skriva svaret

    SvaraRadera
  16. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  17. Tack för idag, trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  18. Tack för idag!
    Relativt lätt!!!!

    SvaraRadera
  19. Tack för idag. God fortsättning på året och trevlig vecka alla

    SvaraRadera
  20. Tack för idag det gick ju bra utan Krister
    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  21. Det här klarade vi ju bra tillsammans. Ha en fortsatt bra helg och då hoppas jag att kylan lättar just nu -19,7, brrr!

    SvaraRadera
  22. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  23. Tack för idag! Det gick bra utan dig Krister. Hoppas ni hade det bra på Tom Tits.
    Jag önskar alla en skön helg innan vardagarna börjar igen.
    //Carin

    SvaraRadera
  24. Tack för i dag, ett ganska enkelt kryss i alla fall för oss äldre. Trevlig helg alla Kryssare!

    SvaraRadera
  25. Tack för hjälpen och samvaron. Ut och skotta i snön nu.

    SvaraRadera
  26. O min dator bråkade i 2 delen av melodikrysset ville inte skriva in svaret förrens långt efter hopplöst. Tack för idag. Trevlig helg Krister o alla kryssare!

    SvaraRadera
  27. Har du provat att starta om den?

    SvaraRadera
  28. Prova att starta om datorn

    SvaraRadera
  29. Jaha. Inget facit att kolla innan jag skickar in krysset. Men jag lyckades få ihop allt själv, och alla kommentarer här ger mig rätt.
    En kommentar till V7: I den nya ljudinspelning gör vist Rolf Lassgård Baloos röst. I den tidigare versionen var det Beppe Wolgers som gjorde talcenerna, men Rolf Bengtsson som gjorde Baloos sångnummer

    SvaraRadera