lördag 9 juli 2022

Melodikrysset vecka 27 - 2022

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag när Micke Cederberg sänder Melodikrysset för andra gången kan jag inte vara med och försöka lösa krysset under direktsändningen som jag brukar.

Min yngsta dotter konfirmeras idag och efter konfirmationsgudstjänsten ska vi fira hennes konfirmation och hennes 15-årsdag med den närmsta släkten från Karlskrona och Malmö. Så gott som alla sluter upp då konfirmation är en väldigt stor sak i min familj.

Jag önskar er en rolig och givande timme. Som vanligt öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

"Bara hos Gud finner jag ro,
från honom kommer min räddning.
Han är klippan som räddar mig,
min borg där jag står trygg.
Sätt alltid din lit till honom, du folk,
öppna ditt hjärta inför honom."
ur Psaltaren 62

109 kommentarer:

  1. God morgon Krister och andra kryssare! Hoppas Du har haft ett givande församlingsläger! I dag skiner solen men vi har bara +14 i Nås. Ingmarsseplen 2022 är över och vi hade mycket folk samt fina recensioner. Under veckan har jag firat min 75-årsdag i stillhet tillsammans med Else-Britt på sjukhuset, något som kändes bra i stället att som vanligt ha mottagning i trädgården vid högtidsdagar. I dag blir det gräsklipp och sedan åker jag till Ludvika för att hälsa på Else-Britt. Jag försöker att göra det ett par gånger i veckan trots de höga bensinpriserna. I morgon firar jag mässa på Tällberg, då det inte finns mycket på närmare håll nu under sommaren. Jag önskar Dig och familjen en fin konfirmationsdag!

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla lyssnare!! Nu lyser solen men det är inte för varmt som det var för ett tag sedan! Idag blir det lite ogräsrensning i potatislandet och eventuellt en tur in till Örebro och kanske lite restaurangbesök! Lycka till med lösandet! Jarl och Ann i Gällersta.

    SvaraRadera
  3. God morgon från Nynäshamn. Här är lite molnigt och 19,3 grader på balkongen. I veckan har vi haft besök av min kusin och hennes dotter från USA. De har nu rest vidare till Åland. I kväll ska vi titta på Sveriges EM-match mot Nederländerna. Hoppas det går bra för Sverige under hela turneringen.
    Hoppas ni får en fin dag med konfirmationen och födelsedagsfirandet!
    Carin

    SvaraRadera
  4. god morgon och lycka till
    Christina och Kjell I Dorotea

    SvaraRadera
  5. God förmiddag Krister och alla kryssare från ett soligt Gistad!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare!

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. V12 Gerry & the Peacemakers kommer fr Liverpool

    SvaraRadera
  9. Är det han Roos som spelar

    SvaraRadera
  10. L2 är Bella ciao

    SvaraRadera
  11. L2 bella ciao, svenska versionen Marianne Nilsson 1962 sedermera Kock i efternamn

    SvaraRadera
  12. L8 L13 shakin´` STEVENS

    SvaraRadera
  13. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  14. Har käkat på hans krog i Memphis !!

    SvaraRadera
  15. V15 mannen som slutade RÖKA

    SvaraRadera
  16. V15 Mannen som slutade RÖKA

    SvaraRadera
  17. Snart blir det NOICE!

    SvaraRadera
  18. I en klosterträdgård - Jan Lindblad

    SvaraRadera
  19. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  20. Tack för idag Trevlig Helg

    SvaraRadera
  21. Och jag önskar er också en trevlig helg, tack för idag!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  22. Tack för idag :)

    SvaraRadera
  23. Tack för idag. Nu har solen tittat fram, så det ser skönt ut ute. Dags för en promenad!
    Jag önskar alla en skön helg!
    Carin

    SvaraRadera