lördag 1 oktober 2022

Melodikrysset vecka 39 - 2022

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Just som ni försöker att lösa Melodikrysset är jag på väg ut till Djurgården för att hämta min nummerlapp och min t-shirt inför "Mental Health Run". Starten går inte förrän klockan 13.00 men vi behöver vara där redan vid 11-tiden.

Som vanligt när jag inte kan vara med under direktsändningen så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan hjälpa varandra och umgås där.

Inte heller nästa lördag kan jag vara med under direktsändning eftersom jag då är på en tjänsteresa till Köpenhamn. Även då öppnar jag kommentarsfältet för er.

Jag hoppas att ni får en fin och trevlig timme tillsammans.

Vill också passa på att önska er en fortsatt trevlig helg och fin vecka.

"Lova Herren, hela hans härskara,
ni som tjänar honom och gör hans vilja!
Lova Herren, alla hans verk,
överallt i hans välde!
Lova Herren, min själ."
ur Psaltaren 103

123 kommentarer:

  1. Lycka till med loppet! Else-Britt och jag önskar hela familjen inkl Hugo, Alexi och Bucky en fin helg!

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla kryssare från Nynäshamn. Idag regnar det en hel del, men just nu är det uppehåll. På balkongen är det 12,8 grader.
    Lycka till med loppet idag!
    Carin

    SvaraRadera
  3. Lycka till med loppet Krister! God morgon alla lösare! Idag löser vi krysset lite senare denna underbart soliga dag. Förmiddagen ägnas åt en tur in till Örebro för inhandling, förhoppningsvis av en vinterjacka till mig och en födelsedagsmåltid på restaurang för Ann som fyllde år i går! Lycka till alla! Jarl och Ann i Gällersta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jarl och Ann.

      Hoppas att du hittade en jacka och att ni fick en god måltid.

      Radera
  4. God morgon från oss i Dorotea, Lycka till med loppet.
    Christina och Kjell

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Soligt väder i skövde. Trevlig helg till dig Krister och din familj. Lycka till med loppet idag.

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Krister och alla krysslösare. Lycka till med loppet. /Ulla I Lockne

    SvaraRadera
  7. Godmorgon! Lycka till med loppet.Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  8. God morgon alla kryssare!
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. L10 Uggla Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  10. Lycka till och spring fort och bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det gick fortare än jag hade planerat... 29 minuter och 11 sekunder blev det.

      Radera
  11. L1 Stockholm Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  12. L2 Miriam Bryant Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  13. V1 Summertime Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  14. L3 REO speedwagon heter gruppen

    SvaraRadera
  15. L3 REO Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  16. V9 ZARA L6 Larsson Lisbeth

    SvaraRadera
  17. Boat SONG Day O, tror på song

    SvaraRadera
  18. V11 Hamn V12 Song Lisbeth

    SvaraRadera
  19. Svar
    1. Tack!/Birgitta

      Radera
    2. Mia Adolphson spelade in drumla ankungen 1971. Hon började karriären på 1940-talet.

      Radera
  20. L4 MIA Adolpsson Lisbeth

    SvaraRadera
  21. Nån som vet? Moa eller Mia påL4

    SvaraRadera
  22. V7 Chico V15 Marx Lisbeth

    SvaraRadera
  23. L4? Mia eller Moa?

    SvaraRadera
  24. V14 Lyon
    Tack för idag, trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  25. Tack för idag, Hoppas det går bra med löptävlingen.
    Christina och Kjell I Dorotea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Christina och Kjell.

      Det gick över förväntan. Hade trott på en tid kring 35 minuter men klarade det på 29 minuter och 11 sekunder.

      Radera
  26. Tack för idag! Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  27. Tack för idag Trevlig helg! önskar Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  28. Tack för idag!
    I kväll ska vi fira min Kristers kusin, som fyllde 75 år i veckan. Vi är bjudna på Nynäs Havsbad.
    Jag önskar er alla en fin oktoberhelg!
    Carin

    SvaraRadera
  29. Anna Charlotta Gunnarsson bäst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är bra men kunde förklara lite bättre om svaret ska vara översatt eller inte! Ex: V12 o V11

      Radera
  30. Mia Adolphson Inger

    SvaraRadera
  31. L4 Mia Poppe eller Mia Adolphson så MIA Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  32. L4 är svår… Hittar inga svar någonstans. Men Mia Poppe kan nog uteslutas då hon var ett barn på 70-talet och det är rn vuxen röst som sjunger.

    SvaraRadera
  33. L4 är det MIA Adolphson. Hittade hennes namn på en inspelning. https://www.discogs.com/release/10710246-Various-50-Glada-År-Med-Alla-Tiders-Största-Disney-Favoriter-Vol1-1923-1973.

    Mia Poppe är född 1969 och detta var från 1971 så Poppe kan det inte vara. / Mvh Maud

    SvaraRadera
  34. L4 är MIA Adolphson. ”Den Fula Ankungen” gavs ut som EP-kiva 1971 och på den ena sidan finns barnvisan ”Jag är den fula ankungen” med Mia Adolphson.

    SvaraRadera