lördag 12 oktober 2024

Melodikrysset vecka 41 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Som jag skrivit tidigare så är lördagarna en av de dagar då Gustafskyrkan har mest aktiviteter.

Detta innebär att jag inte kan försöka att lösa Melodikrysset tillsammans med er så många lördagar som jag hoppats. Inte heller idag kan vara med, eftersom jag har en dopgudstjänst som börjar kl. 11.00.

Som vanligt då jag inte kan deltaga under direktsändningen, öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan förra helgen, har jag som vanligt, lett högmässan, en andakt och kvällsmässan. Jag har också lett en begravningsgudstjänst och haft samtal inför dagens dopgudstjänst.

I övrigt har jag träffat Gustafskyrkans pilgrimsgrupp, städat mina ansvarsområde och träffat helgens vikarierande kyrkomusiker.

På min fritid har jag umgåtts med Hugo, varit och handlat i Malmö, ätit frokost (lunch) med en vän och genomfört mina fyra löppass. Jag har också varit på danskundervisningen. Vi har bara ett lektionstillfälle kvar innan det är dags för slutprovet. Provet består av fyra delar läsförståelse, två skriftliga delar och två muntliga. Jag är endast orolig för de skriftliga delarna.

I Köpenhamn har det regnat och blåst en hel del i veckan. Idag är det lite finare väder. Just nu har vi halvmolnigt och 10 grader. Det är perfekt för eftermiddagens löprunda.

Jag önskar er alla en trevlig och underhållande timme samt en fortsatt fin helg och kommande vecka.

"De som sår under tårar
skall skörda med jubel."
ur Psaltaren 126

62 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla kryssare från Nynäshamn. Idag skiner solen här efter flera dagar med regn. Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  2. God Morgon Krister och alla kryssare. Här i Nås har vi i dag solsken och termometern kryper sakta upp mot + 5. Träden har antagit höstens alla färger och lyser upp i kanten av fälten och längs älven. I veckan har jag fått min gamla Daimler besiktigad och den skall snart in i vintergaraget. Lövkrattning och annat trädgårdsarbete håller mig igång. Jag önskar Dig, Hugo och alla andra en fin helg

    SvaraRadera
  3. Du fattas oss här Krister 😊

    I Piteå har det var ett par minus grader. S☀Len skiner så fint idag.
    Efterängtat efter så många dagar med regn och rusk.

    Önskar alla en fin fortsatt helg
    Hejsvejs
    Annica

    SvaraRadera
  4. God morgon från ett Ollos de Agua Portugal

    SvaraRadera
  5. God morgon från ett soligt Skepplanda

    SvaraRadera
  6. God morgon Krister och alla lösare! I dag befinner vi oss hos min bror och svägerska i Grundsund på västkusten! Vi njuter av livet även om det märks att hösten är på väg! Lycka till med lösandet! Jarl och Ann från Gällersta

    SvaraRadera
  7. God morgon Krister. Från ett soligt väring.mvh iren

    SvaraRadera
  8. God morgon Krister och alla kryssare från ett soligt Gistad!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  9. God morgon från ett soligt Vänersborg!

    SvaraRadera
  10. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Nyvaken! Lycka till med krysset idag!

    SvaraRadera
  11. V9 Bee, L10 Gees
    /Birgitta

    SvaraRadera
  12. Nu svamlar hon för beegees var inte de första spm lirade denna

    SvaraRadera
    Svar
    1. To Love Somebody" is a song written by Barry and Robin Gibb. Produced by Robert Stigwood, it was the second single released by the Bee Gees from their international debut album, Bee Gees 1st, in 1967

      Radera
  13. L1 Foreigner
    /Birgitta

    SvaraRadera
  14. I Want To Know What Love Is (Remastered) by Foreigner

    SvaraRadera
  15. V8 Is
    Trevlig helg, tack för idag!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  16. Tack för idag!Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Tack för idag och trevlig helg!

    SvaraRadera
  18. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På Återseende

    SvaraRadera
  19. Tack för idag. Önskar er alla en trevlig lördag. Mvh iren

    SvaraRadera
  20. Tack alla, ge er en fin dag!

    SvaraRadera
  21. Tack för i dag och trevlig helg!

    SvaraRadera
  22. kall som IS på V 8

    SvaraRadera
  23. Tack för idag från
    Skutskärskryssarna
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera