lördag 5 oktober 2024

Melodikrysset vecka 40 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Inte heller idag kan jag vara med för att försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er.

Här Gustafskyrkan har vi en fest för de barn som döpts de senaste år. Vi börjar med en andakt där barnen får den dopfisk vi hängde upp under dopgudstjänsten. Efter andakten har vi ett kalas i församlingssalarna.

Sedan vi hördes förra helgen har jag precis som vanligt lett högmässan, andakten vid onsdagslunchen och kvällsmässan.

Utöver mina administrativa uppgifter har jag lett en pilgrimsvandring och en kortare promenad med vår promenadgrupp. I övrigt har jag förberett kommande dop- och vigselgudstjänster och deltagit i våra diakonala aktiviteter.


På min fritid har jag varit och handlat i Malmö och varit på restaurang för att fira vår volontär som i måndags fyllde 20 år.

Dessutom har jag, precis som jag brukar, umgåtts med Hugo. Vi har promenerat minst tre gånger per dag och tagit cykelturer så gott som varje dag.

Tyvärr har jag inte kunnat löpträna på grund av feber och förkylning, men efter 7 dagars uppehåll kom jag ut på en kortare runda i torsdags. Jag har cyklat desto mer på min tvåhjuliga cykel, i tisdags blev det en två timmars runda för att handla i Vallby.

Hösten har tagit Köpenhamn i sin famn. I veckan har det varit väldigt blåsigt och temperaturen har sjunkit till mellan 6 och 15 grader. Dess bättre har solen visat sig de flesta dagarna. Just nu är det sol och 9 grader.

Som vanligt, då jag inte deltar under direktsändning, öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Jag önskar er en trevlig och underhållande timme, en trevlig helg och en fin vecka.

"Du leder mig efter din vilja,
du för mig på härlighetens väg.
Äger jag dig i himlen
önskar jag ingenting på jorden."
ur Psaltaren 73


68 kommentarer:

  1. Godmorgon Krister, och alla kryssare
    Idag skiner s☀len över Piteå.

    Varit och skjutsat maken flyget för golfresa till Portugal.

    Nu sitter jag hos min mor och vi sjå försöka lösa mellot tillsammans.
    Önskar er en fin fortsatt lördag.

    Hejsvejs
    Annica

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla kryssare från ett soligt Nynäshamn. Ute är det +9 grader.
    Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister och alla lösare! Även här har hösten kommit mer och mer! Vissa kalla morgnar men även varma, soliga dagar! Jag har/har haft en inflammation i vänster knä som har gjort ont men den börjar nog gå över nu så nu är det bara artrosen kvar! Idag skall vi åka och köpa en uppblåsbar säng och lite annat! På torsdag får vi besök av min bror och svägerska och sedan åker vi med dem till deras sommarhus! Jarl och Ann i Gällersta

    SvaraRadera
  4. God morgon från ett soligt Skepplanda

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! 10 plusgrader. Skönt!

    SvaraRadera
  6. God morgon Krister. Mvh iren

    SvaraRadera
  7. God morgon från Vänersborg!

    V1 Aerosmith

    SvaraRadera
  8. Godmorgon från Gördet

    SvaraRadera
  9. Trivs du i Copenhagen

    SvaraRadera
  10. Maritza Horn på L 3 å 4

    SvaraRadera
  11. L3 Maritza l4 Horn

    SvaraRadera
  12. Förstås menade jag V9 Aznavour

    SvaraRadera
  13. V6 örn (The eagles - hotell california)

    SvaraRadera
  14. Tack för idag! Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Tack för idag och trevlig helg!

    SvaraRadera
  16. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  17. Ja tack för idag och önskar oxå er alla en fin helg !!

    SvaraRadera
  18. Tack för i dag och fortsatt trevlig helg

    SvaraRadera
  19. Tack själva. Nu skall jag ut och njuta av solen.

    SvaraRadera