lördag 28 september 2024

Melodikrysset vecka 39 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Inte heller idag kan jag vara med för att försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er i realtid.

Precis när Melodikrysset startar, påbörjar vi en pilgrimsvandring i centrala Köpenhamn. Vi börjar i Christianshavn och vandrar längs Christianshavns vold via Operan, Amalienborg och Grønningen. Vi avlutar vandringen med att fira en mässa i Gustafskyrkan kring klockan 14.00.

Jag gick samma sträcka i måndags tillsammans med en av medlemmarna i församlingens pilgrimsgrupp. 

I övrigt har jag denna vecka, som vanligt, lett högmässan, en andakt och kvällsmässan. 

Utöver detta har jag deltagit i ett möte med Julbasarens bodansvariga, ett med Kyrkorådet och ett med de nordiska kyrkorna i Danmark.

Sist men inte minst har jag träffat Sveriges nya ambassadör i Danmark och stiftspedagogen för Köpenhamns stift.

På min fritid har jag har tagit många promenader och cykelturer, med Hugo. Självklart har jag också fortsatt med mitt träningsprogram och gått på min danskundervisning.

I Köpenhamn har hösten gjorts sig påmind i veckan. Temperaturen har sjunkit med 5-8 grader och vi har haft blåsigt och det har regnat i flera dagar. I dag blåser det rejält och det är 9 grader men solen skiner.

Som vanligt när jag inte deltar under direktsändning så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

"Lova Herren, ni hans änglar,
starka hjältar, som gör vad han befallt!
Lova Herren, hela hans härskara,
ni som tjänar honom och gör vad han befallt!"
ur Psaltaren 103

84 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla kryssare från ett mulet Nynäshamn. Ute är det 8 grader, men det regnar inte just nu. Lycka till med dagens kryss.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Krister och alla X:are. Här i Alingsås är det mulet och 8 grader i luften.
    Kryssplanen är framtagen och en kopp kaffe i handen, nu kryssar vi på! :))

    SvaraRadera
  3. God morgon från ett ostadigt Skepplanda.
    Sol ena stunden över till hagel och nu regn.

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Mulet och lite regn i skövde. Bara 9 plusgrader! Burr!

    SvaraRadera
  5. God morgon Krister och alla lösare! Idag sken solen jättefint när vi vaknade! Ser ut att bli en fantastisk dag! Det finns inget speciellt inbokat idag så vi kommer att ta det lugnt under dagen! Jag har fått en inflammation i mitt vänstra knä så jag har ganska ont och får ta det lugnt men det skall väl gå över! Jag har fått plocka fram den ena kryckan som jag hade när jag slet av hälsenan och det hjälper en del! Lycka till med krysset idag! Jarl och Ann i Gällersta!

    SvaraRadera
  6. Godmorgon från ett soligt Skutskär

    SvaraRadera
  7. Godmorgon! Idag blir det Bokmässan i Gbg så krysset får lösas med hjälp av reprisen. Lycka till!

    SvaraRadera
  8. God morgon Krister. Mvh iren

    SvaraRadera
  9. Godmorgon från ett lätt snöande Lofsdalen

    SvaraRadera
  10. V5 Lilla snigel
    /Birgitta

    SvaraRadera
  11. God morgon alla kryssare från ett soligt Gistad!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  12. Och god morgon till dig också, Krister!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  13. L1 Wilhelm Tell
    Birgitta

    SvaraRadera
  14. L9 Soft cell
    7Birgitta

    SvaraRadera
  15. Svar
    1. Vad menade hon med att många grät när muren föll? Ohly grät ju av sorg t ex

      Radera
  16. Baccara yes sir i can boogie

    SvaraRadera
  17. V1 och V11 Wallace Gromit
    Birgitta

    SvaraRadera
  18. Tack för hjälpen Birgitta

    SvaraRadera
  19. L7 What becomes of the broken hearted

    SvaraRadera
  20. V10 Fem
    Vilken svår fråga!!:)
    /Birgitta

    SvaraRadera
  21. Stavas inte zia med z?

    SvaraRadera
  22. Runaways 5 medlemmar

    SvaraRadera
  23. Runaways var fem medlemmar

    SvaraRadera
  24. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  25. Tack för idag, trevlig helg:)
    /Birgitta

    SvaraRadera
  26. Tack för idag! Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  27. Tack för idag. Trevlig helg. Mvh iren

    SvaraRadera
  28. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag alla.

    SvaraRadera