lördag 21 september 2024

Melodikrysset vecka 38 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Som jag skrev förra lördagen så kan jag inte vara med under direktsändningen i dag.

Just som Melodikrysset börjar är jag ute med Gustafskyrkans pilgrimsgrupp på en promenad i Köpenhamns norra delar. Vi tränar inför nästa helgs pilgrimsvandring på Christianshavns vold.

I dag har vi också en tipspromenad med efterföljande våfflor här i församlingssalarna.

Sedan vi hördes förra lördagen har jag lett högmässan, en andakt och kvällsmässan. I övrigt har jag förberett de närmsta veckornas arbete och bokat in ett antal viktiga möten kring framtiden.

På min fritid har jag som vanligt umgåtts med Hugo. Vi har tagit minst tre promenader, och en cykeltur varje dag. I går var jag med honom hos hundfrisören på Nørrebro. Han behöver klippas var 4:e månad, även om jag tycker att han är sötast när han lite långhårig.

Jag har självklart också genomfört mitt träningsprogram som innebär att jag springer fyra dagar i veckan. Sist men inte minst så har jag varit på min undervisning i danska.

I måndags köpte jag en vanlig cykel, som min fru och andra gäster kan använda då de är på besök. Det kändes väldigt konstigt att cykla med en helt vanlig damcykel nu när jag har vant mig vid min lådcykel med tre hjul.

I Köpenhamn har vi i veckan haft fortsatt varmt med solsken och hög luftfuktighet. I dag är det sol och det är redan 16 grader.

Som vanligt då jag inte kan vara med för att försöka lösa krysset tillsammans med er, öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Jag önskar er en trevlig och underhållande timme, en fortsatt trevlig helg och en fin vecka.

"Att köpa sig fri är dyrt,
man kan aldrig betala priset,
för att få leva evigt
och inte läggas i graven."
ur Psaltaren 49

60 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla kryssare från ett soligt Nynäshamn. Denna vecka har det varit en helt underbar sommarvecka här. Lycka till med dagens kryss.

    SvaraRadera
  2. Hej Krister hoppas dagen blir bra med det du nu ska göra. Säger tack på förhand till er alla som kryssar och som hjälper till när jag fastnar i en fråga. Önskar er alla en fin lördag Hälsning KME

    SvaraRadera
  3. Godmorgon. Krister. Från ett soligt väring. Mvh iren

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Soligt I skövde.

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Krister och alla X:are. Här i Alingsås skiner solen, det blir en fin dag,

    SvaraRadera
  6. God morgon från ett soligt Skepplanda
    Har tyvärr missat de senaste 2 veckorna på grund av omplanering.

    SvaraRadera
  7. God morgon Krister och alla lösare! Den här helgen finns vi i Stockholm för att gå på revyn "En nationell angelägenhet" med Henrik Dorsin, Johan Ulvesson och Vanna Rosenberg! Det skall bli kul! Lycka till med lösandet! Jarl och Ann i Gällersta!

    SvaraRadera
  8. Hej från kryssargänget i Skutskär!
    Idag är vi bara två personer som har samlats. Fint väder och elva grader.

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. LA mer på L 12 som också fanns med i Hitta Nemo

    SvaraRadera
  11. Tack! Det kunde vi inte

    SvaraRadera
  12. Tack för idag! Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  14. MILLAS mirakel på V 11
    Tack för idag och ha en fortsatt trevlig helg

    SvaraRadera
  15. Tack för idag. Trevlig helg! I morgon ska vi se Kontrabasen med Tomas von Brömsen på Dramaten.

    SvaraRadera
  16. Hösten har kommit till Raseborg, himmeln är högt (=mörkare blå än på sommaren), till natten har lovats frost, i Lappland har kommit första snön. Men tur att solen skiner.

    SvaraRadera