tisdag 29 mars 2011

Ingen teknikfasta

I kväll håller jag definitivt ingen teknikfasta.

Jag har de senaste timmarna gått igenom FN´s säkerhetskurser, Basic och Advanced, för att få kvarstå i MSB`s (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) stödstyrka. Ett av många krav, för att få tillhöra stödstyrkan, är att man klarar FN´s säkerhetskurser med tillhörande prov, vilka genomförs på Internet.

Kursen genomförs genom ett interaktivt utbildningsprogram där man går igenom ett stort informationsmaterial och sedan får man genomföra prov, för att bli godkänd. För att få gå vidare i utbildningsmaterialet måste man göra ett test som visar att man förstått det nyligen genomgångna avsnittet. Det går inte att fuska eller hoppa över något avsnitt för då får man inte göra testet som ger en tillgång till nästa avsnitt. Provet får man inte göra förrän man gått igenom alla avsnitt.

Testet tar ca 3 timmar att genomföra och just nu har jag tagit en kort paus. Jag har klarat Basic kursen och kommit en bra bit in på Advanced. Jag hoppas att jag blir godkänd även på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar