lördag 6 april 2024

Melodikrysset vecka 14 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kan jag inte vara med för att försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er under direktsändningen. Vi har flera verksamheter under dagen där jag behöver vara med. Bland annat leder jag en vigselgudstjänst.

Som vanligt då jag inte kan vara med, öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan vi hördes förra lördagen har jag haft möte med de kyrkliga ledare för de andra nordiska kyrkorna för att förbereda höstens nordiska mässa här i Svenska Gustafskyrkan. Jag har också träffat församlingens ekonomiska förvaltare för att lära mig hur våra tillgångar är placerade och förvaltas.

Eftersom det varit påsklov i Sverige har vi haft många konfirmand- och ungdomsgrupper på besök. Det har varit drygt 100 besökare varje dag. De flesta har ätit lunch hos oss och fått en guidad visning av kyrkan. 

Sist men inte minst har jag lett en högmässa, en taizemässa och haft möte med församlingens pilgrimsgrupp.

På min fritid har jag varit på Tivoli med min fru och yngsta dotter. Jag och dottern var också på Strøget och shoppade. I övrigt har jag varje dag tagit fyra promenader med Hugo. Självklart har jag fortsatt att följa mitt träningsprogram vilket innebär att jag joggar tre gånger i veckan.

Även här i Köpenhamn har våren dragit sig tillbaka. Vi har haft regnigt och kallt. Det var till och med lite snö på marken i tisdags morse.

Jag önskar er alla en givande timme med Melodikrysset och därefter en trevlig helg och en fin vecka.

"Släkte efter släkte skall hylla dina verk
och vittna om dina väldiga gärningar.
De skall tala om din härlighet, ditt höga majestät,
och de under som du gör vill jag besjunga."
ur Psaltaren 145

107 kommentarer:

  1. God morgon från Nynäshamn. Här har också våren tagit paus. Men vi får hoppas den kommer tillbaka igen. Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  2. God morgon. Från iren i väring

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Vintervitt i skövde! Snopet! Men 17 maj 1968 snöade det oxå! Usch! Lycka till med krysset idag .

    SvaraRadera
  4. Godmorgon från Lockne, Jämtland. /Ulla

    SvaraRadera
  5. Godmorgon från Alingsås. 4+ grader och vår i luften : ) önskar er alla en fin Lördag. Nu X:ar vi på!

    SvaraRadera
  6. God morgon Krister och alla lösare! Det märks att det börjar gå åt vårhållet! Det är ljusare och ljusare på dagarna! Den mesta snön som kom här om dagen har smält bort! Idag blir det, som ganska ofta, bridgetävling inne i Örebro. Denna gång startar dock inte tävlingen förrän klockan 13 så vi hinner lösa krysset innan vi ger oss iväg! Lycka till med lösandet! Jarl och Ann i Gällersta.

    SvaraRadera
  7. God morgon Krister
    Vi är på hugget efter att jobbat i snösvängen här på gården.
    Hoppas på en toppenstund med melodikrysset.
    Christina och Kjell i Dorotea.

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Krister och alla kryssare! från ett soligt Karlskrona hälsning Lisbeth

    SvaraRadera
  9. L1 Stevie
    L8 Wonder

    SvaraRadera
  10. L1 Stevie L8 Wonder/Lisbeth

    SvaraRadera
  11. V6 snurra/ Lisbeth

    SvaraRadera
  12. L3 Banjo
    /Birgitta

    SvaraRadera
  13. Vad ska vara på lod 6

    SvaraRadera
  14. L3 Banjo/Lisbeth

    SvaraRadera
  15. L 3 Banjo / Karin

    SvaraRadera
  16. V5 Ed, V11 Beyonce/Lisbeth

    SvaraRadera
  17. V11 Beyonce
    /Birgitta

    SvaraRadera
  18. L7 Iggesund /Lisbeth

    SvaraRadera
  19. V14 Sound
    /Birgitta

    SvaraRadera
  20. V14 Sound of music /Lisbeth

    SvaraRadera
  21. L2 Ma Baker/Lisbeth

    SvaraRadera
  22. 9 blir nog ingrosso

    SvaraRadera
  23. V3 Brahms
    /Birgitta

    SvaraRadera
  24. V3 Brahms/Lisbeth

    SvaraRadera
  25. L13 EMD Erik, Mattias, Danny/Lisbeth

    SvaraRadera
  26. 4 blir nog harpo

    SvaraRadera
  27. L12 Ond /Lisbeth

    SvaraRadera
  28. IN. DUR
    Glenn Miller

    SvaraRadera
  29. V10 In the mood, V15 Dur/Lisbeth

    SvaraRadera
  30. Vad heter Glenn Miller-låten??

    SvaraRadera
  31. Vänligen skriv in vågrätt/lodrätt och nr när ni ger förslag, tack!

    SvaraRadera
  32. L4 Harpo v9 Ingrosso

    SvaraRadera
  33. L4 Harpo
    V 9 Ingrosso
    /Birgitta

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  34. V9 Benjamin Ingrosso/L4 HARPO/Lisbeth

    SvaraRadera
  35. Vad ska det vara på v10

    SvaraRadera
  36. L4 harpo v9 ingrosso

    SvaraRadera
  37. Tack för idag! Lite klurigt! Tack för hjälpen! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  38. Tack för idag. Önskar er en trevlig helg

    SvaraRadera
  39. Tack för idag. Nu ska vi förbereda oss för att gå på vår kompis 75-års uppvaktning. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  40. Bra kryss idag som jag kunde. Tack Krister för Du öppnade din sida. Trevlig helg till Krister med familj o Hugo Lycka till med allt i Köpenhamn och ha det riktigt kul o trevlig helg till alla kryssare/ hälsning Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  41. Hej. Den 12 juni 1981 kom det 5 cm snö på min skolavslutning Södra Viken ( Sunne )

    SvaraRadera