lördag 14 november 2009

Melodikrysset vecka 46 - 2009

Förra veckan var det ett ganska svårt kryss, det märkte jag inte minst på antalet besökare på min blogg. Det var närmare 300 människor som var inne på min blogg förra lördagen, för att titta på mitt förslag på lösning.

Kanske hängde de också samman med att Enn Kokk hastigt blev sjuk. Som tur är, så har han nu tillfrisknat

Eftersom jag inte heller vann denna gång, hoppas jag att några av vinnarna tillhör mina bloggbesökare.

Mitt förslag på lösning i dag ser ut som följer:

L 1: Agnetha Fältskog sjöng en sång som jag aldrig tidigare hört; "Så glad som dina ögon".

V 7: Vi hörde musiken till; "Med en enkel tulipan". Jules Sylvain har gjort melodin och Sven Paddock har skrivet texten.

L 2: Musikinstrumentet som efterfrågades av Eldeman måste vara ett spikpiano.

V 10: Patrik Isaksson sjöng duett med Sarah Dawn Finer i; "Du som tog mitt hjärta".

L 3: Det som sätts i rörelse i visan; "Visa vid vindens ängar", är en tyllgardin. Visan är skriven av Mats Paulsson och den har varit med i melodikrysset vid flera tillfällen i år.

V 13: Den som komponerat musiken till; "I mig finns en sång", som Lill Lindfors sjöng så vackert, är Chopin.

V 11: Vi fick höra en av min yngsta dotters absoluta favoriter; "Tänk om jag hade en liten, liten apa".

V 5: Musikgruppen som spelade; "Baila me", heter Gipsy kings.

V 12: Musiken kommer från tv-serien; "Nord och syd".

L 9: Edvard Persson sjöng en gammal sång som jag inte känner igen; "Alla är vi sjömän". Dock går det inte att ta miste på Edvard Perssons röst.

V 8: Ännu en barnvisa; "Mors lilla Olle".

L 6: Lisa Nilsson sjöng; "Fundamental loneliness". Enligt andra bloggare heter sången; "Wave"

L 4: Paul McCartney sjöng; "Live and let die", tillsammans med; "The Wings".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar