tisdag 5 oktober 2010

Grattis Europa

Ett stort grattis till Europa med Colin Montgomery som lagledare, för vinsten över USA i Ryder Cup. Trots att jag följde golfen i min I-phone under hela dagen, kunde jag inte låta bli att se reprisen fram till småtimmarna.

Vi fick se idrott när den är som allra bäst. Gentlemannamässig, just och otroligt spännande. Europa vann i den absolut sista bollen med minsta möjliga marginal. Det var golf av högsta rang, med många individuella prestationer av världsklass.

Samtidigt som jag gratulerar Europa så lider jag med USA. Det är denna typ av tävlingar som man önskar att ingen ska förlora, men reglerna är sådana att om det blir lika så vinner de som vann förra gången.

Jag har drömt om golf hela natten, men får vänta i två år till nästa Ryder Cup.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar