fredag 24 december 2010

Julafton

Så är julafton äntligen här. Förväntningarna är höga hos de flesta människorna i vårt land, men hos andra är denna dag fylld av ångest och ensamhet. När "alla andra" verkar ha det så bra och roligt så sitter andra ensamma och önskar att helgen ska ta slut, så att de kan börja umgås med personer utanför familjen.

I dag ska jag åka till Maria kyrka där vi med stöd av ICA-Viksjö ordnar ett julbord mellan klockan 13.00 och 15.00. Alla är välkomna. I kväll ska jag leda midnattsmässan i Järfälla kyrka.

Själv längtar jag till den 27 december då jag ska träffa familjen. De är i södra Sverige under julhelgen och jag ansluter till dem på måndag.

Till alla de som inte tycker att julen är så som de önskar så vill jag berätta att Gud blev människa genom Jesus, för alla människor.

Vem du än är, var du än är och hur du än har det, så är du sedd, känd och älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar