fredag 10 december 2010

Julbord efter julbord efter julbord efter...

I dag har jag ätit mitt fjärde julbord. Det första åt jag redan i slutet av november. Ytterligare tre är inplanerade fram till julafton.

I kyrkan har jag ätit ett julbord tillsammans med alla våra frivilliga medarbetare, ett tillsammans med våra förtroendevalda och ett tillsammans med mina arbetskamrater.

Dagens julbord ägde även det rum i kyrkan, men det var tillsammans med mina vänner i Rotary. Nu återstår ett julbord med familjen, ett med en kollega och så julaftonens julbord i Maria kyrka.

Julbordet i Maria kyrka, på julafton är en drygt 10-årig tradition. Alla som vill är välkomna. Som vanligt så sponsrar ICA-Viksjö det.

Jag hoppas att jag inte hinner ledsna på julmaten innan julen börjar på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar