tisdag 16 april 2013

Tjänsteresa - igen

Då var det dags får vårens fjärde och sista tjänsteresa.

I morgon åker jag, kyrkorådets ordförande och förvaltningschefen på den så kallade presidiekonferensen. Det är en konferens för församlingarnas kyrkoherdar och kyrkoråds presidium. I år är det Svenska Kyrkans Arbetsgivarorganisation och Stockholms stift som arrangerar den. Under mina snart 14 år som kyrkoherde, är det andra gången jag är med på presidiekonferensen. Jag ser fram emot ett par givande och lärorika dagar.

Det blir till att packa väskan efter kvällens Kyrkoråds sammanträde, där vi bland annat, ska gå igenom förra årets förvaltningsberättelse och bokslut. Vi ska också behandla vårt förslag till Församlingsinstruktion. Förhoppningsvis kan Kyrkofullmäktige och jag godkänna församlingsinstruktionen under maj månad.

Jag återkommer som vanligt med melodikrysset på lördag förmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar