söndag 21 februari 2010

Skotta, skotta, skotta

Helgen har gått i skottandets tecken. Jag förundras över att det kan fortsätta att snöa så mycket. Trots allt så blev vi inte insnöade i stugan. Alla vägar var ordentligt plogade.

Det måste ha kommit närmare en meter snö sedan 1 december 2009. På taket ligger det nästan 40 cm tätt packad snö. Jag undrar hur länge taket ska orka bära upp tyngden. Jag försökte skotta bort det värsta, men vågade mig inte upp på taket utan kunde bara ta bort den snön som låg längst ner. Till nästa helg måste jag konstruera någon form av takskrapa.

Å andra sidan så mötte mig ett otroligt vackert vinterlandskap när jag körde hem under middagstid. I Stockholm hade det kommit än mer snö. Jag undrar om pendeltåget kommer att gå i morgon när jag ska till jobbet.

6 kommentarer:

  1. Man behöver inte köpa gymkort för att komma i form denna vinter. Bara att ta fram skyffeln och köra ett pass :-)

    Marie G

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!

    Visst är det fantastiskt, och skattefritt...

    Krister

    SvaraRadera
  3. Skattefritt, underbart! Jag skottar åt grannen som är bortrest just nu. Så jag får dubbel återbäring.... ;-)

    Marie

    SvaraRadera
  4. Det är motsatsen till att skotta svart - du skottar vitt.

    Krister

    SvaraRadera
  5. Tack för hjälpen med Sandelin oc Ekman i krysset.
    Här uppe vid Höga Kusten har vi fått mycket snö
    Nu är vi trött på snö och kyla
    Hälningar från en som bott i Järfälla i 40 år
    Granne med Anders Johansson på Höbyvägen
    Maud Nilsson

    SvaraRadera
  6. Hej Maud och tack för din kommentar.

    Det är alltid kul att kunna hjälpa till. Jag älskar snö och kyla men nu räcker det med snö i alla fall...

    Jag känner Anders väl och har jobbat med honom i ett par år.

    Krister

    SvaraRadera