tisdag 20 april 2010

En bra arbetsdag

Min arbetsdag i dag har bestått av 12 intensiva timmar. Dagen startade halv åtta i morse och slutade halv åtta i kväll. Det första jag gjorde när jag kom till jobbet var att läsa min personliga och församlingens e-post. Därefter hade jag lite skrivjobb och förberedelser innan den första löneöversynsförhandlingen.

När den var klar hade jag ett samtal med några av mina medarbetare innan vi hade ett ledningsgruppsmöte som varade i drygt 90 minuter.

Efter lunch hade Samarbetsrådet mellan Järfälla församling och Järfälla Missionsförsamling årets andra möte. I dag var det flera nya ledamöter och vi pratade både om praktiska samarbete, framtiden och församlingssyn.

Under sena eftermiddagen kom så dagens två sista löneöversynsförhandlingar innan jag kunde skriva minnesanteckningar och gå igenom dagens post. Före jag lämnade kontoret hann jag svara på dagens e-post, skriva under räkningar och andra dokument samt ringa ett par samtal.

På vägen ut till bilen stannade jag till och samtalade med några av de som kommit till Maria kyrkas Öppna Forum.

2 kommentarer:

  1. Var det ett bra antal deltagare?

    SvaraRadera
  2. Hej Eva!

    Det beror helt på hur man ser det. I antal var det inte många, men det genomfördes nomineringar till ett verksamhetsråd. Vi var ganska överens om att hälsan tiger still, dvs att det inte kom så många därför att man är nöjd. Det är ungefär som i bostadsrättsföreningen, man går dit när det är bråk eller konstigheter.

    Krister

    SvaraRadera