onsdag 15 september 2010

All reklam undanbedes

Varje gång jag öppnar min e-post så är den proppfull med reklam och erbjudande. Företag, organisationer och egna företagare erbjuder mig att köpa tjänster, utbildningar, kontorsvaror, böcker och andra saker som kan var bra att ha i en kyrka. Man kan undra om de får några kunder på sina utskick? Själv blir jag bara irriterad.

Jag önskar att jag kunde sätta en likadan lapp på min e-postlåda, som jag har på ytterdörren; "All reklam undanbedes".

För att slippa få det jag inte önskar eller har önskat, så måste jag klicka mig in på deras hemsida och fylla i mina uppgifter, som de bevisligen redan har.

Är det någon som har ett "knep" för att slippa all elektronisk reklam?

1 kommentar:

  1. Hej kyrkoherden. Vet att det är ett gammalt inlägg jag kommenterar, men hoppas att du som i kyrkoherde har kontakter uppåt i organisationen

    Jag har nämligen en skylt som vädjar om att slippa reklam på min brevlåda. Detta då jag är stor miljövän och tycker att vi passerat den tid då information måste tryckas på papper. Trots det så får jag reklam från svenska kyrkan. Jag har kontaktat dem om detta, men bara får ett raljerande och hånfullt svar tillbaks, där man med andra ord skriver att man skiter i vad jag tycker och känner eftersom vi har yttrandefrihet. Det var inte alls det svar jag förväntat mig.

    Med vänlig hälsning,
    Bengt

    SvaraRadera