lördag 13 maj 2023

Melodikrysset vecka 19 - 2023

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kan jag inte vara med för att försöka att lösa Melodikrysset tillsammans med er. Jag har förmånen att få leda en dopgudstjänst för en medarbetares dotter i Viksjö kyrka.

Som vanligt då jag inte kan vara med öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan vi hördes förra helgen har jag haft en väldigt kort vecka eftersom jag tog ledigt i torsdags och fredags för att åka till Malmö för att hälsa på min syster som ligger på en palliativ avdelning. 

Med största sannolikhet var det sista gången jag träffade henne i detta livet. Vi hade några fina timmar tillsammans som innehöll djupa, viktiga och fina samtal samt en promenad och en fika i Folkets park. Jag hann även med att umgås med min systers son och hälsa på min svåger, guddotter och styvpappa.

I övrigt har jag, som vanligt, tagit promenader, cyklat, gått på sjukgymnastik och spelat biljard.

På jobbet hann jag med ytterligare några löne- och kompetensutvecklingssamtal, ett samtal med ett av kommunens kommunalråd och den traditionsenliga vårmiddagen med våra förtroendevalda samt ett studiebesök från en församling från södra Stockholm.

Sist men inte minst har jag lett en andakt för de förtroendevalda och församlingens Förbönsmässa.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig timme med Melodikrysset, en trevlig helg och en fin vecka.

Nästa vecka hoppas jag att kunna vara med från Karlskrona där vi är på bröllop mellan min svågers son och hans flickvän.

PS! Jag kommer inte att ha möjlighet att svara på några kommentarer under helgen. DS!

"Jag litar på din godhet, mitt hjärta skall jubla över din hjälp.
Jag vill sjunga till Herrens ära, ty han är god mot mig."
ur Psaltaren 13

106 kommentarer:

  1. God morgon alla kryss-vänner!

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla kryssare från ett somrigt Nynäshamn. Lycka till med dagens kryss. Jag önskar alla en skön helg.

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister och alla lösare! "Sorgen och glädjen de vandra tillsammans!" Sådant är livet! Här har både våren och försommaren kommit och det är underbara dagar! Själv sitter jag mest inne med mitt gipsade ben på grund av den avslitna hälsenan som jag skaffade mig när jag klev av bussen förra torsdagen! Jag har svårt att gå med kryckor så det blir mest att jag sitter inne eller ute på bron och njuter av värmen! Lycka till med krysset alla lösare! Jarl och Ann i Gällersta!

    SvaraRadera
  4. God morgon från Sölvesborg, Blekinge!

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Varmt och skönt väder!

    SvaraRadera
  6. God morgon Krister.
    Vi sitter här och har en paus med allt arbete ute på tomten. Varmt och skön är det och ska fortsätta c:a halva nästa vecka, härligt!
    Lycka till med ett svårt önskekryss!!
    Christina och Kjell i Dorotea

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Krister och alla krysslösare. Lite varmare i Lockne 15 grader och mulet. Trevlig helg Krister. /Ulla

    SvaraRadera
  8. Hon kom etta så nudist måste vara fel

    SvaraRadera
  9. Ruslana kom etta

    SvaraRadera
  10. Eller etta kanske

    SvaraRadera
  11. Hej kryssvänner! Ni får gärna skriva ut var någonstans i krysset som svaret ska skrivas in, alltså vågrätt/lodrätt följt av siffran. Tack på förhand

    SvaraRadera
  12. I morgon är EN ANNAN DAG

    SvaraRadera
  13. Det är nudist som är fel. Ruslana kom Etta

    SvaraRadera
  14. L9 är en utmaning...

    SvaraRadera
  15. L9 ordlek inte nudist och v13 etta

    SvaraRadera
  16. Men vad blir det Nudist då? passar ju bra med Dion.

    SvaraRadera
  17. 9 ordlek
    13 etta

    SvaraRadera
  18. Håller med. L9 är verkligen en svår ordlek

    SvaraRadera
  19. Lod 9 är nog ORDLEK

    SvaraRadera
  20. L6. En. L 10 annan

    SvaraRadera
  21. Hon sjöng utan SKOR

    SvaraRadera
  22. L9 kan det vara ordlek som åsyftas?

    SvaraRadera
  23. Sandie Shaw sjöng barfota. Hon saknade skor!

    SvaraRadera
  24. V8 skor
    Då kan L9 bli Ordlek

    SvaraRadera
  25. L6: En L10:Annan

    SvaraRadera
  26. L4 Cornelia
    V7 poet
    V11 Celine Dion
    L6 en L10 annan
    V13 etta
    L9 ?
    V 8 ?

    SvaraRadera
  27. L9 ordlek och v8 skor

    SvaraRadera
  28. Tusen tack 🙏

    SvaraRadera
  29. V14 Danmark L7 par

    SvaraRadera
  30. V14 Danmark L7 Par

    SvaraRadera
  31. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  32. Tack för idag. Nu ska jag så lite frön och så ska vi utrusta husbilen, som ska på service u veckan.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  33. Hur får man ihop v1 o v5?

    SvaraRadera
  34. Sist och Spanien

    SvaraRadera