lördag 20 maj 2023

Melodikrysset vecka 20 - 2023

God förmiddag alla melodikryssvänner.

Idag sitter jag i husbilen utanför mina svärföräldrars hus, i Karlskrona, när jag försöker att lösa Melodikrysset tillsammans med er.

Sedan vi hördes förra helgen har jag lett två dopgudstjänster, två mässor och församlingens Förbönsmässa. I veckan som gått har jag dessutom haft möte med församlingens ledningsgrupp och Ekonomiutskottet. 

I övrigt har jag på min fritid, förutom att ha varit i Malmö för att ta adjö av min syster som i veckan gick bort, tagit flera promenader med och utan Hugo,

Här i Karlskrona är det vackert väder. I morse när jag var ute med Hugo var det 14 grader. Nu ligger han inne hos mina svärföräldrar tillsammans med Alexi och Bucky.

Jag är tyvärr inte med i huvudet idag vilket innebär att jag inte kan svara på några frågor. Jag ber om ursäkt för detta men önskar er en fin timme tillsammans.

"Vi sätter vårt hopp till Herren, han är vår hjälp  och vår sköld."
ur Psaltaren 33

111 kommentarer:

  1. Godmorgon Krister och alla krysslösare. Nu är det äntligen lite värme. Idag ska jag gå på vårmarknad på Jamtli. /Ulla

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla andra kryssare. Hoppas Din träning går vidare framåt. Här i Nås har vi solsken och + 16 grader och vi tampas med Västerdalälven som stigit mycket (omkr. 2 meter) senaste veckan och den förväntas stiga ytterligare några dagar. Vi som bor lågt har stängt våra källaravlopp för att slippa få in vatten om nivån stiger ännu högre och åkrar som ligger lågt har täckts av vatten. I övrigt har det börjat grönska till slut även i år, men gräsmattorna bär spår av det stränga vintervädret med mycket brunbrända ytor, så gräsklippningen får vänta ytterligare en tid. På Kristi Himmelfärds dag fick Else-Britt besök av f.d Kyrkoherden i Leksand med maka och vi kunde fira mässa tillsammans på sjukhemmet, vilket kändes fint. I kväll har Nås Camping bjudit in till knytkalas, vilket skall bli trevligt och i morgon skall jag fira mässa i Äppelbo. Else-Britt tränar ihärdigt och kan nu resa sig 20 cm över sittdynan i rullstolen med hjälp av stöd. Vi hoppas hon skall kunna komma till NÅS kyrka nästa söndag då kören har försommarkonsert på eftermiddagen. Vi båda önskar Dig och hela familjen inkl. Hugo, Bucky och Alexi en fin helg i Blekinge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du blir bättre framåt dagen, så Du får en trevlig kväll!

      Radera
  3. God morgon Krister och alla lösare! Solen skiner och det är 30 gr i solen. Där skall jag sitta ett tag sedan. I går var jag hos min sjukgymnast för mina höfter. Hon visste ju att jag har skadat hälsenan så vi kunde inte göra så mycket träning utan vi pratade mest och jag fick tips för hur jag skall använda kryckorna! Det är alltid trevligt att träffa henne för hon är trevlig, duktig och positiv! Ann skall åka in till stan och spela dambridge. Hon tänkte varit hemma idag men så var det någon som blivit sjuk så hon fick en förfrågan i går och bridge är ju alltid kul! Jag tar det lugnt här hemma. Halva gipstiden har gått och jag längtar tills det är dags att plocka av det! Lycka till med krysset! Jarl och Ann i Gällersta.

    SvaraRadera
  4. God morgon Krister.
    Nu sitter vi här och väntar på krysstart. Vi förväntar oss ett riktigt svårt klurigt ett.
    Sen blir det jobb med jacuzzibadet så det är igång till morsdag.
    Lycka till med krysset.
    Christina och Kjell i Dorotea-

    SvaraRadera
  5. God morgon från ett soligt Skepplanda

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Krister och alla andra! Skön solig dag!

    SvaraRadera
  7. God morgon Krister och alla kryssare från Nynäshamn. Himlen är täckt av moln, men det ser skönt ut ute.
    Hurra vi vann en bricka idag!!
    Lycka till med dagens kryss.

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Krister med familj o djur o alla kryssare! Välkomna till Karlskrona! hälsning Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  9. ULF Lundell (sett 20 livegig med Lundell- suveränt bra)

    SvaraRadera
  10. V7 Lisa Ekdal/Lisbeth

    SvaraRadera
  11. l.10 Sven ( Wolter)

    SvaraRadera
  12. man kan tro det är en Leonard Cohen sång?

    SvaraRadera
  13. Ingen som kan V9?

    SvaraRadera
  14. V9 N P Nalle Puh

    SvaraRadera
  15. L9: Brita (borg )

    SvaraRadera
  16. V 14 ska det vara N P

    SvaraRadera
  17. cat stevens kallar sej yusuf

    SvaraRadera
  18. Cat Stawens nu Josef ISLAM

    SvaraRadera
  19. Yusuf med två u:n

    SvaraRadera
  20. Är det inte Yosuf

    SvaraRadera
  21. L13 SN (Sanna Nielsen)

    SvaraRadera
  22. L13 SN (Sanna Nielsen)

    SvaraRadera
  23. Ta hand om dig Krister/ Ingela

    SvaraRadera
  24. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  25. Tack för idag. Jag önskar alla en skön helg!

    SvaraRadera
  26. Tack för idag ! Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  27. Tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  28. Tack snälla Christer för att du alltid skriver en sådan fin välkomsttext i din blogg ! Hoppas du vilar och kryar på dig. Saknar dina fina Guds ord, men skrollar tillbaka och läser de tidigare . Allt gott önskar vi dig, ha en jättefin lördag ! Vänligen MariJeanette

    SvaraRadera
  29. Thorsten Schütte20 maj 2023 kl. 12:51

    Önskar snar förbättring i huvudkontoret! Om du känner 57:or och 59:or (eller är det själv) kolla upp det här:
    https://www.gp.se/fria-ord/regeringen-m%C3%A5ste-fixa-pensionsmissen-1.97395696

    SvaraRadera