lördag 15 juli 2023

Melodikrysset vecka 28 - 2023

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag och de kommande två lördagarna tjänstgör jag som sommarvikarie i Svenska Gustafskyrkan i Köpenhamn. Det innebär att jag är i tjänst under lördagarna dessa veckor inte kan delta under direktsändningen av Melodikrysset.

Min första vecka har jag ägnat åt att lära känna medarbetarna, verksamheten och församlingen. Jag har haft glädjen att leda en veckomässa och i morgon ska jag leda högmässan. Jag har också träffat flera församlingstillhöriga och många besökande turister från olika länder.

Som vanligt då jag inte kan delta öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Jag önskar er en roligt timme, en fortsatt trevlig helg och en fin vecka.

"Herre, vem får gästa ditt tält?
Vem får bo på ditt heliga berg?
Den som inte går med förtal,
inte vållar sin nästa skada
och inte smädar sin granne."
ur Psaltaren 15

104 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla andra kryssare. Jag önskar Dig lycka till Danmark och fin tid i Gustafskyrkan. I dag lyser solen genom ett tunt molntäcke och jag hoppas att det skall torka upp lite till middagstid, så det går att klippa ner lite gräs som har tagit full fart. I morgon firar vi för ovanlighetens skull mässa i Nås kyrka, så det blir inte långt att bege sig dit. Else-Britt kämpar på, men tyvärr går det väldigt långsamt med rehabiliteringen. Vi önskar Dig och hela familjen inkl Hugo, Bucky och Alexi en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Thorsten!

      Nu har det blivit måndag och ledig dag.

      Hälsa Else-Britt.

      Radera
  2. God morgon Krister och alla kryssare idag från Saltsjö-Boo. Vi är kattvakter till sonens två Ragdollskattor. Ute är det mulet men uppehåll. Lycka till med dagens kryss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carin!

      Skickar en måndagshälsning från Köpenhamn.

      Radera
  3. God morgon Krister och alla lösare! I onsdags tog jag bort ortosen och gick tre steg i badrummet! Det var läskiga steg efter tio veckor med gips och ortos! På torsdag tog jag bort den på riktigt hos sjukgymnasten och sedan var det bara att börja gåträna! Det gick bra! I går åkte bussen en annan väg så vi hamnade i Kumla utan att det var meningen! Vi hittade ett trevligt fik och fick en trevlig stund! Sedan hämtade vi lite böcker och promenerade en del! Lycka till med lösandet! Jarl och Ann i Gällersta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jarl och Ann.

      Skickar en måndagshälsning från ett regnigt Köpenhamn.

      Radera
  4. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Lycka till I Köpenhamn! Nu blir det danska hela dagarna. Lite klurigt, men roligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Irene.

      Eftersom jag har föräldrar från Danmark så är danska inte ett hinder för mig.

      Skickar dig en hälsning från Köpenhamn på måndag förmiddag.

      Radera
  5. Godmorgon från ett mulet Skepplanda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anders från ett regnigt Köpenhamn - måndag förmiddag.

      Radera
  6. God förmiddag Krister och alla kryssare från ett varmt Gistad!
    /Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Birgitta från ett varmt men regnigt Köpenhamn.

      Radera
  7. God förmiddag från Åtvid

    SvaraRadera
  8. God förmiddag/Lisbeth Karlskrona

    SvaraRadera
  9. God morgon ! Hänger på här idag och hoppas på stöd / Suzanne

    SvaraRadera
  10. V.5 pulp fiction. Och god morgon

    SvaraRadera
  11. L.3 Bianca Ingrosso tror jag

    SvaraRadera
  12. L3 Bianca I /Lisbeth

    SvaraRadera
  13. Mycket vackert/Lisbeth

    SvaraRadera
  14. Bi bianka ingrosso

    SvaraRadera
  15. Buble från Kanada

    SvaraRadera
  16. Bulle och Kanada

    SvaraRadera
  17. L1 Buble L10 Kanada

    SvaraRadera
  18. L14 IDA/ Lisbeth

    SvaraRadera
  19. L6 Frans/ Lisbeth

    SvaraRadera
  20. L6 Frans
    /Birgitta

    SvaraRadera
  21. V8: GLORIA Estefan

    SvaraRadera
  22. Vad lätt det är med Shazaam.

    SvaraRadera
  23. L2 operett / Lisbeth

    SvaraRadera
  24. V13 Anita
    /Birgitta

    SvaraRadera
  25. V13 Anita Hegerland /Lisbeth

    SvaraRadera
  26. Hade varit finare att höra originalet

    SvaraRadera
  27. Min (kärlek) SC (Shirley Clamp)

    SvaraRadera
  28. V9 Min / Lisbeth

    SvaraRadera
  29. Kanske 🤔 Shierly Clamp

    SvaraRadera
  30. L12 Tess/Lisbeth (Le Marc Peter

    SvaraRadera
  31. L 7 En gammal dator😄

    SvaraRadera
  32. V11Slott V15 Sko

    SvaraRadera
  33. Slott och sko

    Tack för idag, trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  34. V11 Slott v15 sko /Lisbeth

    SvaraRadera
  35. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  36. Trevlig helg önskar jag alla kryssare

    SvaraRadera
  37. Tack för idag. Ha det så bra i Köpenhamn Krister! Trevlig helg till er alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carin. Jag njuter av varje minut. Köpenhamn är min absoluta favoritstad tillsammans med London och Rom.

      Radera
  38. Tack för idag! Önskar alla en trevlig helg! Ska gratta ett barnbarn som fyller 25 år! Mycket tårta så klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Irene.

      Grattis till barnbarnet.

      Radera
  39. Hej
    Nu är vi med igen efter sommaruppehåll:
    Lycka till med krysset!
    Christina oc h Kjell i Dorotea

    SvaraRadera
  40. Tur för dig att du inte var med! Alldeles för lätt för dig!!
    Fortsatt trevlig helg från oss i Dorotea.
    Christina och Kjell

    SvaraRadera