lördag 29 juli 2023

Melodikrysset vecka 30 - 2023

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag är det den sista lördagen jag är i tjänst under mitt sommarvikariat i Svenska Gustafskyrkan. Vaktmästare Per har "beordrat" mig att blogga också denna lördag, men eftersom Melodikrysset är senarelagt kommer jag inte att hinna det innan dagens vigselgudstjänst. Jag hoppas att Per och hans vänner har överseende med detta.

Som vanligt när jag inte deltar så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Även denna vecka har jag deltagit i den öppna verksamheten som bedrivs här under sommaren. Jag har lett en vigselgudstjänst, en högmässa och en veckomässa sedan vi hördes förra lördagen. I övrigt har jag stått i caféet, tagit emot turister och städat.

Under min fritid har jag gått många promenader med och utan stavar. Det har blivit drygt 100 km denna vecka.

I måndags, då jag var ledig, besökte jag Roskilde. Där fick jag en guidad visning av Roskilde domkirke innan jag bjöds på en fantastisk lunch. På eftermiddagen fick jag se delar av den närmsta omgivningen, bland annat såg jag St Hans parken med dess begravningsplats, Lejre som en gång i tiden var kungens boplats, en skogskyrkogård, en skeppssättning från vikingatiden, Sankt Ibs kirke och Kornerup kirke som är Danmarks minsta kyrka.

I tisdags fick jag besök av en god vän och före detta kollega från Malmö.

Jag önskar er en roligt timme, en fortsatt trevlig helg och en fin vecka. 

Nästa vecka är jag och Hugo med från köksbordet hemma i Jakobsberg.

PS! Jag kommer tyvärr inte att ha möjlighet att svara på era kommentarer denna vecka. DS!

"Ge mig förstånd att lyda din lag,
att hålla den helt och fullt.
Led min vandring efter dina bud,
den stigen går jag med glädje."
ur Psaltaren 119

63 kommentarer:

  1. God morgon från ett soligt Skepplanda

    SvaraRadera
  2. God morgon från ett halvklart Skepplanda

    SvaraRadera
  3. Ja män ha de så gott, o hälsa alla o Hugo. Fellini

    SvaraRadera
  4. God morgon Krister och alla lösare! Nu är Bridgefestivalen igång och vi spelar varje dag! 800 spelare om dagen i tio dagar! Helt fantastiskt! Lycka till med lösandet! Vi tar det i efterhand! Jarl och Ann I Gällersta

    SvaraRadera
  5. Godmiddag! Konstigt att skriva det istället för godmorgon! Heja Sverige för 5-0 mot Italien! Hej till Krister och alla andra kryssälskare!

    SvaraRadera
  6. Vilken grupp och album var det på v5?

    SvaraRadera
  7. V5 Då som Nu med Kent?

    SvaraRadera
  8. Svar
    1. Han stavar sitt efternamn Moraeus.

      Radera
    2. Ja, det gör han! Slarvigt!

      Radera
  9. Det måste bli en felstavning på Moraeus eller?

    SvaraRadera
  10. Det måste bli en felstavning på Moraeus eller?

    SvaraRadera
  11. Kalle Moraeus får byta namn till Moreus verkar det som..

    SvaraRadera
  12. Jo det stavas Moraeus. Men man får väl skriva Moreus om det skall stämma denna gång

    SvaraRadera
  13. Tack för idag! Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Kul sida! Upptäckt via min bror! Ska definitivt följa! Tjosan från Kerstin Andersson

    SvaraRadera