lördag 4 november 2023

Melodikrysset vecka 44 - 2023

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kan jag inte vara med för att försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er.

Just när ni löser krysset som bäst är jag i Järfälla kyrka för att förbereda högmässan som börjar kl. 11.00. Efter högmässan ska jag cykla ner till Görvälns griftegård.

Allhelgonahelgen har blivit den högtid under året då flest människor söker sig till våra kyrkor och kyrkogårdar. Det innebär att nästan all personal är tjänst för att bemanna våra fyra kyrkor, två kyrkogårdar och vårt kapell.

Veckan som gått har jag ägnat åt att påbörja arbetet med att krigsplacera den personal som behövs för att församlingen ska fungera i tillfälle av höjd beredskap eller krig. Jag har också, utöver många administrativa uppgifter, haft ett informationsmöte med all personal och förberett helgens arbete.

Sist men inte minst har jag lett församlingens Förbönsmässa och en begravningsgudstjänst.

På min fritid har jag utöver mina många promenader med och utan Hugo, varit på sjukgymnastik två gånger och tagit några kortare cykelturer.

I Järfälla har det under veckan varit ömsom minusgrader med lite snöfall och ömsom flera plusgrader och regn.

Som vanligt när jag inte kan delta så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

"Herren är nådig och rättfärdig,
vår Gud är barmhärtig.
Herren bevarar de oskyldiga,
jag var hjälplös och han räddade mig."
ur Psaltaren 116

149 kommentarer:

  1. God morgon från Nyköping som idag klädd sig i regnrock och stövlar. Det är inte kallt men ruggigt. Väntar in Melodikrysset ett gott sällskap. Alltid roligt att försöka lösa det- Tar ju ofta hjälp av Dig Krister och sänder ett tack i förväg Hälsar KME

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla lösare! I går kom vi tii Moskogen i Leksand och här blir vi kvar till på söndag och spelar mycket bridge och äter god mat och umgås med vänner! Vi försöker ta oss an krysset när vi kommer hem! Lycka till! Jarl och Ann i Gällersta.

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Nästan 10 plusgrader! Härligt!

    SvaraRadera
  4. God morgon Krister och alla kryssare från ett grått och regnigt Nynäshamn. Vi var på kyrkogårdarna i går kväll, för i eftermiddag skall vi hjälpa yngsta barnbarnet med cafeterian, när hon skall spela innebandy.
    Förstår att ni har mycket arbete i kyrkorna denna helg.

    SvaraRadera
  5. God morgon från ett mulet Skepplanda

    SvaraRadera
  6. God morgon från Åtvid

    SvaraRadera
  7. God morgon Krister
    Här sitter vi och väntar på ett nytt kryss.
    Det snöar fruktansvärt här.
    Christina och Kjell i Dorotea

    SvaraRadera
  8. Gomorron Krister från ett vitt Lule, nå är väl sjutton också, tror att jag haft allt inom sjukdom, nä ä då. Nu i tisdags blev det ambulans till Sunderbyn sjukhus 40 graders feber? Jajamän covid. Men är nu är jag hemma sen i fredags . Mår nu mycket bättre. Hoppas att ni slipper coviden. Ha de så gott därnere i södern. Hälsa alla o Hugo också. Nu kör vi krysset.

    SvaraRadera
  9. Andersson Lena/Lisbeth ??

    SvaraRadera
  10. Hälsningar Fellini

    SvaraRadera
  11. Godmorgon från Alingsås// Karin

    SvaraRadera
  12. L5 Flamenco/Lisbeth

    SvaraRadera
  13. Är det David Guetta ?

    SvaraRadera
  14. David guetta /zara Larsson

    SvaraRadera
  15. Barock o cello/Lisbeth

    SvaraRadera
  16. Godmorgon på er alla 🍀
    Här I Piteå snöar det ömsom duggar det.

    Myser med god frukost och tända ljus.

    Kvällen avrundas med en kamrat som håller sin 50 årsfest på lokal.
    Trevlig helg
    Annica

    SvaraRadera
  17. Thörnqvist Owe/Lisbeth

    SvaraRadera
  18. V1 anna, Bergendahl

    SvaraRadera
  19. Anna Bergendahl/Lisbeth

    SvaraRadera
  20. Hon är alltid bra

    SvaraRadera
  21. V7 Ebba, V10 rik
    /Birgitta

    SvaraRadera
  22. L7 EBBA Grön v10 RIK

    SvaraRadera
  23. L7 EBBA Grön v10 RIK

    SvaraRadera
  24. EBBA GRÖN Staten och kapitalet
    V7 EBBA
    V10 RIK

    SvaraRadera
  25. V11 vår fina skolfröken här

    SvaraRadera
  26. V11 skolfröken/Lisbeth

    SvaraRadera
  27. Tack för idag, trevlig helg till er alla!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  28. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  29. rätt stavning på Woolf

    SvaraRadera
  30. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  31. Godlördag alla kryssare och trevlig helg önskar Charlotte 💖

    SvaraRadera
  32. Tack för hjälpen idag önskar er alla en trevlig fortsatt bra helg KME

    SvaraRadera
  33. Tack för idag! Jag önskar alla en fin Allhelgonahelg.

    SvaraRadera
  34. Leif Björklund Burken

    SvaraRadera
  35. Tack för idag! Trevlig helg till Krister med familj o djur och alla kryssare hälsning Lisbeth

    SvaraRadera