onsdag 21 februari 2024

Kyrkoherdens tankar från Köpenhamn

Hej kära läsare!

Från och med den 1 mars 2024 blir jag kyrkoherde för Svenska Gustafskyrkan i Köpenhamn. Fram tills dess har jag semester från Järfälla församling.

Att jag tillträder ett nytt uppdrag innebär att jag kommer att vara lite mer aktiv här på bloggen för att min nya församling ska få en chans att lära känna mig.

Jag har ändrat lite vad gäller ingressen på bloggen men min förhoppning är att du som följt mig i flera år fortfarande ska känna igen dig.

Redan nu på söndag, den 25 februari, tas jag emot av SKUT´s biskop, Erik Eckerdal, i högmässan. Fokus denna dag är dock att min företrädare, Thomas Stoor avskedspredikar.

Du som vill lära känna mig kan antingen följa mig här på bloggen eller komma till högmässan den 10 mars klockan 11.00 då jag välkomnas av Kyrkorådet och församlingen.

Min ambition är att jag utöver mitt bloggande om Melodikrysset ska skriva om min kyrko- och församlingssyn och hur jag ställer mig i olika teologiska frågor. Självklart vill jag även här på bloggen informera om verksamheten i Svenska Gustafskyrkan och berätta om mitt liv i Köpenhamn.

26 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att följa dig från Köpenhamn!

    SvaraRadera
  2. Therese & Elisabeth22 februari 2024 kl. 20:40

    Stort lycka till Krister med det nya jobbet 😃
    Vi kommer att fortsätta följa din resa o få hjälp när vi kör fast med Melodikrysset 😄
    Kram från årgångarna ’83 & ’52

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister,
    ser att du är på väg från oss. Hoppas det blir bra för dig. Kommer du att fortsätta att lösa melodikrysset med oss i Sverige?
    Här i Dorotea har vi en solig vinterdag.
    Vi hoppas på ett spännande kryss med svåra frågor.
    Christina och Kjell-

    SvaraRadera
    Svar
    1. God morgon Christina och Kjell.

      Jag kommer att försöka lösa krysset från Köpenhamn de lördagar tjänsten medger det.

      Radera
  4. Ja, ursäkta. Maria heter jag och bor i Nyköping. +3°C, grått och uppehåll.
    Nancy Sinatra sjöng på V.9

    SvaraRadera
  5. Ska bli intressant att följa! Allt gott!

    SvaraRadera