lördag 9 mars 2024

Melodikrysset vecka 10 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner.

Tyvärr kan jag inte vara med er under direktsändningen idag eftersom vi har barnkör, öppen kyrka och caféverksamhet här i Svenska Gustafskyrkan.

När jag skriver detta inlägg sitter jag vid mitt nya köksbord i Köpenhamn under fredagskvällen. Varken Hugo, Alexi eller Bucky är här. Jag hoppas att Hugo kan flytta hit så snart som möjligt.

Sedan vi hördes förra lördagen har jag gått på utbildning för nya präster i Svenska Kyrkan i Utlandet, SKUT.

Jag hade glädjen att få träffa nya kollegor som ska tjänstgöra i bland annat Schweiz, Mellersta Östern, Afrika, Berlin, Spanien, Cypern och USA. Dessutom fick jag möta de som ger oss stöd, uppmuntran, tips och utbildning från Kyrkokansliet i Uppsala. Jag hade väldigt bra dagar i Uppsala med trevliga kollegor, givande utbildning och god mat.

Sedan jag kom hit till Köpenhamn i onsdags kväll, har jag hunnit flytta in i min nya lägenhet, fixat mitt arbetsrum, varit på ett budgetmöte med förtroendevalda och haft ett möte med personalen.

Dessutom har jag haft glädjen och förmånen att få leda min första veckomässa som församlingens kyrkoherde. Sist men inte minst har jag haft ett samtal inför nästa veckas begravningsgudstjänst.

På min fritid har jag tagit promenader, joggat ett par gånger enligt mitt träningsprogram och träffat en kompis i Uppsala. Jag har också fått mitt danska personnummer vilket innebär att jag kan öppna ett danskt bankkonto.

Som vanligt då jag inte kan deltaga i realtid så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig timme tillsammans och därefter en fin helg och kommande vecka.

"Tacka Herren, ty han är god,
evigt varar hans nåd."
ur Psaltaren 107

92 kommentarer:

  1. God morgon Krister (när du nu läser detta!) och alla andra! Här är det mulet och det har kommit ner en del snö i natt men inte så väldigt mycket! Förhoppningsvis så försvinner den nog om ett tag! I dag är det mixed-bridge med 15 par! I morgon är det årsmöte på squaredansen och sedan dans och smörgåstårta! Det är mycket nu...!!! Lycka till med krysset alla! Jarl och Ann i Gällersta.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon allihopa från ett molnigt Piteå ☁️

    Önskar er en fin fortsatt helg

    Hejsvejs
    Annica

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister och alla kryssare idag från Stockholm. Här är lite mulet. Jag kan inte heller vara med i realtid idag, men kommer att lösa krysset senare.
    Igår kväll var vi på Hamburger Börs och såg Nanne Grönvall, när hon tolkade Tina Törner. Det var mycket bra.
    Idag ska vi gå på Mamma Mia the Party. Det är min 75-års present, som vi ska uppleva tillsammans med sonen och barnbarnen.
    Vi avslutar helgen i morgon med att gå och se filmen Den sista resan med Filip och Fredrik. Efter det åker vi hem igen.
    Lycka till med dagens kryss och ditt nya arbete i Köpenhamn.

    SvaraRadera
  4. God morgon från ett vitt Gistad, det har snöat igen!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Snöat lite i natt!Det villvi inte ha!

    SvaraRadera
  6. Godmorgon från ett kyligt och snöigt Björkhagen.

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Krister och alla krysslösare. I Lockne har vi mulet och lite snöfall.
    Lycka till med kryssandet.
    /Ulla

    SvaraRadera
  8. God morgon Krister
    Nu sitter vi och väntar på ett kryss så man får anstränga sig till det yttersta.
    Kjell och Christina i Dorotea

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag kommit in i bloggen med min profil.
      Kjell

      Radera
  9. Vi börjar med BWO

    SvaraRadera
  10. L1 Ann-Christin BÄRNSTEN "Ska vi plocka körsbär?

    SvaraRadera
  11. V8 NANO "Hold on"

    SvaraRadera
  12. Bärnsten !Lodrätt1

    SvaraRadera
  13. är fusk att använda Shazam??

    SvaraRadera
  14. Kan det vara Anne-Lie?

    SvaraRadera
  15. L7 ANE-LIE Rydé "Säg att du ångrat dig."

    SvaraRadera
  16. Borde väl inte vara mer fusk än att tjuvkika här?

    SvaraRadera
  17. he he he så sant

    SvaraRadera
  18. Är det Britt Borg?

    SvaraRadera
  19. L10: Anders BAGGE

    SvaraRadera
  20. Är det make?🤔

    SvaraRadera
  21. Lycka till och Guds välsignelse med ditt nya arbete! Ing-Mari på Öckerö

    SvaraRadera
  22. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan gällde vad artister kallar sin lön

      Radera
    2. Gage är betalning för musik o annat

      Radera
  23. Swedish house wifes

    SvaraRadera
  24. L13 Bert V15 Herreys

    SvaraRadera
  25. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  26. swedish housewives

    SvaraRadera
  27. swedish housewives

    SvaraRadera
  28. Jenny, Bert o Herrey

    SvaraRadera
  29. Tack för idag och trevlig helg

    SvaraRadera