lördag 23 mars 2024

Melodikrysset vecka 12 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag kan jag inte vara med under direktsändningen eftersom jag leder en dopgudstjänst här i Gustafskyrkan under sändningstiden.

Som vanligt när jag inte kan vara med så öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan vi hördes förra lördagen har jag hunnit ta emot mitt flyttlass från Järfälla och ställa i ordning min tjänstebostad. Jag har gjort en del kompletterande inköp på IKEA, secondhand butiker och vår egen loppmarknad.

Denna vecka har inte varit lika intensiv som förra dock har den varit lika rolig och omväxlande.

Jag har, förutom de fasta uppdrag som återkommer varje vecka, (personalsamling, andakt och onsdagslunch) haft dopsamtal, begravningssamtal samt deltagit i mitt första Kyrkorådsmöte.

Sist men inte minst har jag lett en högmässa och en veckomässa.

På min fritid har jag förutom att pyssla i bostaden, promenerat, cyklat och joggat.

Jag önskar er en skön, rogivande och meningsfull timme tillsammans.

"Jag tackar dig för att du hörde min bön
och blev till min räddning.
ur Psaltaren 118

106 kommentarer:

  1. God morgon alla från Nynäshamn, där solen håller på att titta fram. Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla lösare! Lite mulet men temperaturen stiger dagtid! Mycket bridge med bra resultat denna vecka och bridge även idag och i morgon! Lycka till med lösandet! Jarl och Ann i Gällersta.

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Krister och alla krysslösare. Mulet och lite regn i Lockne Jämtland. Lycka till med kryssandet och trevlig helg.
    /Ulla

    SvaraRadera
  4. Efter en lång vecka i sängläge provar jag att kryssa idag. Trevlig lördag till Dig Krister och alla som löser X:et. Hälsningar KME

    SvaraRadera
  5. God morgon från ett regnigt och haglande Skepplanda

    SvaraRadera
  6. God morgon. Från iren i väring

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! 7plusgrader. Skönt! Lycka till med krysset!

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Krister och alla kryssare från ett mulet Björkhagen

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Krister o alla kryssare från ett soligt Karlskrona hälsning Lisbeth

    SvaraRadera
  10. God morgon från Oxelösund

    SvaraRadera
  11. L1 Sport/Lisbeth

    SvaraRadera
  12. Ni som inte orkar skriva nummer ,,,skriv inget alls

    SvaraRadera
  13. Pointed sisters

    SvaraRadera
  14. L6 Toy Story
    /Birgitta

    SvaraRadera
  15. L6 Toy Story/Lisbeth

    SvaraRadera
  16. L3 Årstid
    /Birgitta

    SvaraRadera
  17. v5 pointer 6 toy story

    SvaraRadera
  18. L3 årstid/Lisbeth

    SvaraRadera
  19. V7 Shan Banan/Lisbeth

    SvaraRadera
  20. V7 rättelse Sean /Lisbeth

    SvaraRadera
  21. Det är ju Randy Newman som.komponerat musiken till Toy Story. Inte Randy Crawford! Ogillar verkligen nya krysset.

    SvaraRadera
  22. L11: Muhammed ALI

    SvaraRadera
  23. L11 Ali Muhammed/Lisbeth

    SvaraRadera
  24. Annika i Borlänge23 mars 2024 kl. 10:36

    11 Ali

    SvaraRadera
  25. L11: Muhammad ALI

    SvaraRadera
  26. Annika i Borlänge23 mars 2024 kl. 10:37

    V11 Arg

    SvaraRadera
  27. V11 Arg /Lisbeth

    SvaraRadera
  28. V 7 Sean L 11 Ali

    SvaraRadera
  29. Tolvskilling
    Opera

    SvaraRadera
  30. V8 tolvskilling v9 opera/maria

    SvaraRadera
  31. V8 tolvskilling l9 opera

    SvaraRadera
  32. Tolvskillingsoperan

    SvaraRadera
  33. V8 Tolvskilling, L9 Opera /Lisbeth

    SvaraRadera
  34. L2 Viral /Lisbeth

    SvaraRadera
  35. V3 Fucking ÅMÅL
    /Birgitta

    SvaraRadera
  36. V3 Åmål /Lisbeth

    SvaraRadera
  37. L4 Ådahl /Lisbeth

    SvaraRadera
  38. L 4 Ådahl Riitta

    SvaraRadera
  39. Olivia NEWTON John

    SvaraRadera
  40. Ali var ingen pseudonym, han bytte namn till mohammed ali när han konverterade till islam

    SvaraRadera
  41. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  42. V10 Olivia Newton John /Lisbeth

    SvaraRadera
  43. V10 Newton. Tack för idag! Jag önskar alla en skön helg.

    SvaraRadera
  44. Nu har jag fått nog av dom nya kryssarna o deras usla korsord.
    Lägg ner ....gör om.... gör rätt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig fullständigt!

      Radera
    2. Håller med! Vi har till och med skrivit konstruktiva synpunkter till radion gällande detta. Så tråkigt på ett så bra program!!

      Radera
    3. Skriv till Sveriges Radio och påpeka felen och missnöjet. Varje gång det blir fel så blir det förhoppningsvis en förändring. Var med och påverka!
      Skriv till:
      lyssnarservice@sverigesradio.se

      Radera
  45. Problemet med det nya melodikrysset är att det inte längre handlar om musikkunskap utan att det blir så mycket krystade frågor som inte alls har med musik att göra. Att det sedan är rekord i fel i både frågor och fakta gör inte saken bättre. Men som någon skrev, man väljer själv om man vill lyssna och lösa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller verkligen med. Alla dagar i veckan.

      Radera
    2. Håller verkligen med. Alla dagar i veckan.

      Radera
  46. Tack för idag! o tack Krister för Du öppnade sidan så vi kunde hjälpas åt att lösa melodikrysset v 12, så tacksam. Trevlig helg till Krister och alla kryssare hälsning Lisbeth

    SvaraRadera