lördag 8 juni 2024

Melodikrysset vecka 23 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Tyvärr kan jag inte heller idag vara med och försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er. Just när programmet sänds sitter jag i bilen på väg till Stockholm för att leda en vigselgudstjänst i Bromma kyrka.

Det kan tyckas märkligt att jag åker till Stockholm för att tjänstgöra på min första lediga helg sedan den 1 mars, men jag har varit inbokad på denna vigsel i nästan 2 år, det vill säga långt innan jag visste att jag skulle tjänstgöra i Svenska Gustafskyrkan.

Min fru och yngsta dotter kom till Köpenhamn i går kväll för att ta hand om Hugo under min utflykt till Stockholm. Jag räknar med att köra hem redan under eftermiddagen.

Som vanligt när jag inte kan vara med då öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan förra helgen har jag haft en väldigt lugn arbetsvecka. Den har som vanligt innehållit en högmässa och några andakter. Det blev ingen kvällsmässa i torsdags utan då firade vi nationaldagen med sång av Haga musikskoleklass från Norrköping och tal av ambassadör Charlotte.

I onsdags förmiddags samlades en del av församlingens Pilgrimsgrupp för att genomföra en gemensam promenad innan onsdagslunchen. Vi gick drygt 6 km i närområdet.

Jag har också tagit emot två grupper ungdomar för att berätta om SKUT, vår församling och Gustafskyrkan.

På mina lediga dagar och på min fritid har jag som vanligt umgåtts med Hugo, cyklat och löptränat. I tisdags cyklade jag och Hugo till Christianshavn där vi åt lunch på en trevlig restaurang.

Jag har också varit på första intervjun inför mina studier i danska. Jag börjar på modul 4 i september månad. Läs och talmässigt tyckte intervjuaren att jag låg på nivå 5 men skrivmässigt hamnade jag nog korrekt.

I morse då jag lämnade Köpenhamn var det sol och drygt 10 grader. Det ska bli blåsigt under dagen och regn framåt kvällen.

"Till dig kommer alla människor
för att bekänna sina synder.
När vår skuld blir oss för tung
förlåter du oss."
ur Psaltaren 65

56 kommentarer:

  1. Du är väldigt saknad Krister. 😊 Solen skiner över Piteå.
    Dock lite svalare i luften.

    Vi har ju haft sommarvärme i över två veckor. Hoppas innerligt att värmen håller i sig.

    Önskar er alla en fin helg
    Hejsvejs
    Annica

    SvaraRadera
  2. God morgon från Nynäshamn. Här har utetemperaturen sjunkit tio grader till +15, sedan vi kom hem från USA för en vecka sedan. Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  3. God morgon från ett blåsigt och mulet skepplanda

    SvaraRadera
  4. God morgon. Mvh iren

    SvaraRadera
  5. God morgon Krister och alla lösare! Det ser ut att bli en solig dag men den sköna sommarvärmen har nog försvunnit för ett tag! Natten har varit besvärlig vad gäller sömnen men nu är vi vakna och äter frukost och skall göra vad vi kan med krysset! Lycka till! Jarl och Ann i Gällersta

    SvaraRadera
  6. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Plusgrader iaf! Nästa vecka ska det bli lite kallare! Burr!

    SvaraRadera
  7. Godmorgon alla kryssare

    SvaraRadera
  8. Har problem med att logga in igen. Vet inte varför men jag skriver med AÅ efter.

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Krister och alla krysslösare. Blåsigt och regn har vi haft de senaste dagarna. /Ulla i Lockne

    SvaraRadera
  10. L 11 TOM
    L 2 PETTY

    SvaraRadera
  11. Madame Butterfly

    SvaraRadera
  12. V8: Vals i GÖKOTTAN

    SvaraRadera
  13. Svar
    1. FANTOMEN PÅ OPERAN MION FAVORITMUSIKAL

      Radera
  14. V5 på V1 operan

    SvaraRadera
  15. L1: ONE direction

    SvaraRadera
  16. One (Direction)

    SvaraRadera
  17. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  18. Nu är det kanske Rederiet

    SvaraRadera
  19. Tack för idag! Lite kunde jag idag! Trevlig kväll önskar jag er alla!

    SvaraRadera