lördag 29 juni 2024

Melodikrysset vecka 26 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Idag tar jag emot ett studiebesök från Falun innan jag ska leda en vigselgudstjänst för X och J. Dessutom tjänstgör jag också som vaktmästare denna helg så jag behöver lägga lite mer tid på förberedelser innan helgens gudstjänster.

Det innebär att jag inte kan vara med för att försöka lösa Melodikrysset under direktsändningen tillsammans med er.

Som vanligt när jag inte kan delta under livesändningen öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan vi hördes förra helgen har jag haft en väldigt fin arbetsvecka. Jag har bland annat deltagit i ett möte med Fastighetskommittén och lett kvällsmässan.

Dessutom har jag, utöver administrativa uppgifter, förberedelser och städning haft samtal inför kommande vigsel- och dopgudstjänster.

Min fritid har som vanligt bestått av promenader med Hugo, cykelturer med och utan Hugo samt mina träningspass tillsammans med min virtuella kompis Greg.

I Köpenhamn har vi i veckan haft otroligt varmt och kvavt. Det har även kommit en och annan regnskur. Idag skiner solen och vi har behagliga 18 grader. Det ska under dagen bli lite moln och något svalare än i veckan.

Jag önskar er alla en fin stund med Melodikrysset och därefter en fortsatt trevlig helg och vecka.

"Du, Herre, håller inte tillbaka
din barmhärtighet mot mig,
din godhet och din trohet
skall alltid bevara mig."
ur Psaltaren 40

100 kommentarer:

  1. God morgon från ett soligt Nynäshamn. Ute är det 17 grader. I går kväll kom det äntligen lite regn. Det är så torrt ute, så vi vill gärna ha mer regn. Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon från ett soligt Björkhagen

    SvaraRadera
  3. Godmorgen från ett blåsigt o stormigt Gävle som nästan spolades bort i Östersjön inatt

    SvaraRadera
  4. God morgon. Från iren i väring

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Plusgrader 17 just nu! Lycka till med krysset!

    SvaraRadera
  6. Hej hopp supergalopp

    SvaraRadera
  7. God morgon Krister och kryssare.
    Ckristina och Kjell i Dorotea

    SvaraRadera
  8. Hälsning från ett soligt men blåsigt Falun.

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Majbritt här i Norrköping.

      Radera
  10. Petronella och Plaskeby

    SvaraRadera
  11. Petronella i Plaskeby

    SvaraRadera
  12. Svar
    1. Bella ciao är en kampsång från de italienska partisanerna som kämpade emot det fascistiska Italien. (Wikipedia)

      Radera
    2. Bella Ciao är titeln på låten, bland annat hörts i tv-serien La casa del papel (förutom att vara en klassisk kampvisa)

      Radera
  13. God morgon Krister och alla lösare! En ny dag med ganska mycket sol! Efter ett par lite svalare dagar med mycket regn så verkar det som om värmen delvis kommer tillbaka och det är väl skönt om det blir lagom mycket! Lycka till med lösandet allihopa! Jarl och Ann i Gällersta!

    SvaraRadera
  14. The sounds från Helsingborg, så svaret på landskapet är Skåne

    SvaraRadera
  15. Trivs du i Köpenhamn 💛💙🇸🇪

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag stormtrivs här i Köpenhamn.

      Jag älskade mitt uppdrag i Järfälla men efter 23,5 år var det dags att prova något nytt.

      Uppdraget är omväxlande och jag har mindre administrativa och fler prästerliga uppgifter. Dessutom är Köpenhamn en fantastisk stad att bo i.

      Radera
  16. The Sounds kommer från Helsingborg i Skåne

    SvaraRadera
  17. OLD Mac Donald had a farm

    SvaraRadera
  18. Alp-toppens ros!

    SvaraRadera
  19. När stormen river öppet hav

    SvaraRadera
  20. L9 som stormen river öppet hav

    SvaraRadera
  21. L1 Little shop of horror

    SvaraRadera
  22. Little SHOP of horror

    SvaraRadera
  23. Sara
    Ha en bra helg

    SvaraRadera
  24. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  25. Tack för idag. Önskar er alla en trevlig helg

    SvaraRadera
  26. Tack för idag. Nu ska vi gå och titta på bilar. Det är Veteranbilens dag i Nynäshamn idag.
    Jag önskar alla en fin helg!

    SvaraRadera
  27. Tack för idag.
    Christina och Kjell I Dorotea

    SvaraRadera
  28. Tack till er alla och ge er en fin dag!

    SvaraRadera