lördag 15 juni 2024

Melodikrysset vecka 24 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Tyvärr kan jag inte vara med för att försöka lösa Melodikrysset tillsammans med er idag heller. Jag har två dopgudstjänster och en vigselgudstjänst under dagen.

När jag fick tjänsten visste jag att det var mycket helgtjänst då jag är den enda prästen här. Det är inget jag är ledsen över eftersom jag älskar mitt jobb och min nya församling, men det innebär att jag sällan kan vara med under direktsändningen.

Som vanligt då jag inte är med, öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan förra helgen har jag haft en väldigt trevlig arbetsvecka som innehållit några andakter, en kvällsmässa, möte med pilgrimsgruppen och samtal inför kommande dopgudstjänster.

Tillsammans med mina kollegor har jag också plockat undan, diskat och städat efter en minnesstund för drygt 60 personer. Jag har också städat och fixat i den del av prästgården som numera går att hyra för övernattning. Vi kan ta emot upp till 6 personer där.

Sist men inte minst har jag haft en enkel ceremoni för ett brudpar som jag vigde på Gotland för 10 år sedan. Nu ville de förnya sina löften så de kom hit till Köpenhamn för att fira sitt tennbröllop.

På min fritid har jag som vanligt umgåtts med Hugo, promenerat, cyklat och följt mitt joggingprogram. I går kväll bjöd brudparet mig på middag på en av de traditionella restaurangerna i närområdet.

I Köpenhamn har sommarvärmen dragit sig tillbaka. Vi har haft väldigt blåsigt i veckan och temperaturen har sjunkit till 9 - 16 grader. Det har också kommit en och annan regnskur. Just nu är det 16 grader och kraftig blåst. Framåt eftermiddagen ska det bli regnskurar.

Jag hoppas att ni får en fin timme tillsammans, en fortsatt trevlig helg och en fin vecka. Nästa lördag kan jag vara med under direktsändningen om det inte inträffar något oplanerat.

"Låt min bön når fram till dig,
rädda mig, som du har lovat."
ur Psaltaren 119

91 kommentarer:

  1. God morgon från ett halvklart Skepplanda

    SvaraRadera
  2. Gomorgon från ett rätt Soligt Hällefors... 🌞

    SvaraRadera
  3. God morgon från ett soligt Nynäshamn. Just nu är det 15 grader ute. Lycka till med dagens kryss.

    SvaraRadera
  4. God morgon Krister och alla som nu sätter sig för att lösa krysset. Solen skiner men det är ingen sommarvärme. Den kommer väl snart hoppas jag. Ha en trevlig lördag alla krysslösare. Tackar på förhand för den hjälp ni ger mig

    SvaraRadera
  5. God morgon. Mvh iren

    SvaraRadera
  6. God morgon från ett mulet Nås i Dalarna. Här är bara 13 grader och varje dag i veckan har det kommit regnskurar. Nu är det bara 2 veckor kvar till Ingmarsspelspremiären 2024. Det skall bli spännande att delta i år med en delvis ny ensemble. Ha en fin vecka alla!

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Krister och alla krysslösare. Lycka till med krysset. I Lockne har vi ca 15 grader och blåst. /Ulla

    SvaraRadera
  8. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! Soligt väder nu! Hoppas att du det håller i sig hela dagen!

    SvaraRadera
  9. Idag år vi med efter ett långt uppehåll.
    Här är det regn hela dan tror jag-
    Christina och Kjell i Dorotea

    SvaraRadera
  10. Godmorgon från ett regnigt Pajala

    SvaraRadera
  11. V10 Real, V5 Group/Lisbeth

    SvaraRadera
  12. L12 Life /Lisbeth

    SvaraRadera
  13. L11 Alice Cooper/Lisbeth

    SvaraRadera
  14. L 11 Alice Cooper

    SvaraRadera
  15. L1 Gals and pals
    L14 God

    SvaraRadera
  16. L8 Spök/Lisbeth

    SvaraRadera
  17. V15 Fleetwood L4 Mac

    SvaraRadera
  18. V14 Fleetwood
    L4 Mac

    SvaraRadera
  19. V15 Fleetwood, L4 Mac/Lisbeth

    SvaraRadera
  20. L 7 (Herp) Alpert

    SvaraRadera
  21. L13 If, V6 Leave/Lisbeth

    SvaraRadera
  22. v13 if L6 leave Chicagos If you leave me know

    SvaraRadera
  23. V9 Pling (Ingela Pling Forsman)

    SvaraRadera
  24. V9 Pling/Lisbeth

    SvaraRadera
  25. Atomic Swing/Lisbeth

    SvaraRadera
  26. L3 Ta mig till havet/Lisbeth

    SvaraRadera
  27. Peter Lundhblad/ Till/Lisbeth

    SvaraRadera
  28. L3till (Ta mig till havet) Peter Lundbergs vackra visa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sjöng i kyrkokören tillsammans med Peter Lundberg i Värmdö kyrka ett par år innan han gick bort

      Radera
  29. 3ta mig till havet

    SvaraRadera
  30. L1Gang (Cool and the Gang)

    SvaraRadera
  31. KOOL med K ska det vara

    SvaraRadera
  32. Tack för idag!!
    Christina och Kjell I Dorotea

    SvaraRadera
  33. Tack för idag! Lite klurigt! Önskar alla en trevlig helg!

    SvaraRadera
  34. Tack för trevligt X:ande
    Ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  35. Tack för hjälpen, ha en fortsatt bra dag 😊

    SvaraRadera
  36. Tack för trevligt kryssande! 😃

    SvaraRadera
  37. Hej jag missade l. 1 tacksam för svar

    SvaraRadera
  38. Hej då! Och tack för hjälpen!

    SvaraRadera
  39. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag er alla.

    SvaraRadera
  40. Lennart Jansson15 juni 2024 kl. 11:05

    Tack för hjälpen :)

    SvaraRadera
  41. Kan man hyra boende i Köpenhamn? Vad kostar det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har två uthyrningsrum i Victoriastiftelsen och nu Biskopsvåningen i Prästgården. Priserna står på vår hemsida. Där står också hur man bokar.

      Radera