torsdag 13 augusti 2009

Bortagna blogginlägg

Jag har i dag tagit bort ett blogginlägg från slutet av juni, där jag försökt problematisera kring sanningen som begrepp och hur vi människor kan och får, omtolka vår verklighet när vi får mer erfarenheter och kunskaper.

Några personer har reagerat på det exempel jag utgick ifrån, vilket betyder att det jag önskat diskutera kommit i bakgrunden. Med facit på hand inser jag att jag borde skrivet mitt inlägg på ett annat sätt, men då jag inte fått någon kommentar de första fem veckorna har jag inte förstått det förrän nu.

Mitt syfte har aldrig varit annat än att skapa ett inlägg kring sanning och kring att vi kan och får omtolka saker när vi lär oss mer, samt att vi inte hittar den absoluta sanningen genom att läsa tidningar. Jag har inte på något sätt önskat att diskutera eller ta ställning i det fall jag använde som exempel, eftersom jag inte har tillräckliga kunskaper. Jag vill också understryka att jag inte vid något tillfälle ifrågasatt kvinnan i fallet.

Jag återkommer med ett nytt inlägg där jag problematiserar kring sanningsbegreppet. Förhoppningsvis kommer det inlägget att bättre passa syftet med min blogg.

Jag tog också bort mitt senaste blogginlägg på grund av alla kommentarer. I går hade det skrivets 18 kommentarer som inte hade med inlägget att göra. Om någon av mina bloggläsare vill chatta, rekommenderar jag Facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar