söndag 8 maj 2011

Kvällen är din

I går kväll såg jag ett mycket rörande och känslosamt tv-program; "Kvällen är din". Det var fantastiskt att se hur barn och vuxna, kvinnor och män, blev uppmärksammade för sina insatser för andra människor. Ännu mer imponerad var jag över att "kändisar" och "stjärnor", ställde upp för att förverkliga deras drömmar.

Även om det med största sannolikhet finns bakomliggande skäl och någon form av vinstintresse så tycker jag att programidén är otroligt bra; människor som hjälper andra och som sätter andras behov i centrum, nomineras och får själv vara i centrum en kort stund.

I mina ögon är detta ett positivt program som förhoppningsvis skapar ringar på vattnet. Självklart ska drivkraften för att hjälpa andra inte vara att få vara med i ett tv-program, men det motiverar säkert fler att försöka och bjuda till.

Jag uppskattar att man hyllar "vardagshjältar", som gör saker för andra, inte för att de måste eller för att tjäna på det, utan för att de helt enkelt inte kan låta bli.

2 kommentarer:

  1. Yngsta dottern och jag lipade oss igenom hela programmet!

    SvaraRadera
  2. Hej Kjell och tack för din kommentar.

    Det gjorde även jag...

    Hälsningar

    Krister

    SvaraRadera