måndag 30 maj 2011

Pergis

I dag har årets upplaga av Pergis ägt rum. Det är en golftävling för anställda och förtroendevalda i Stockholms stift. Även sponsorer och samarbetspartners får delta, fast då utom tävlan.

Som vanligt inleddes tävlingen med att kyrkoherden i Österåkers församling ledde en andakt i Österåkers kyrka. Precis som han brukar, lyckades Jan att sammanfoga tänkvärda ord med golfspel. Efter en god lunch och lite uppvärmning satte tävlingen i gång vid 11.30-tiden.

Åkersberga GK, visade sig inte från sin bästa sida i dag. Även om vi hade strålande solsken så var det mycket kraftiga vindar. Som golfspelar spelar man gärna i medvind (bokstavligt och bildligt), men det är svårt att välja klubba i motvind. Sidvindar är också svårhanterliga, särskilt när man ska slå lite längre slag.

Järfälla församling representerades i dag av undertecknad och kyrkogårdssamordnaren, Nicklas. Nicklas spelade en fantastisk runda och vann sin klass. Dessutom hade han dagens bästa resultat. Själv fick jag nöja mig med tredje platsen i B-klassen. Självklart är jag nöjd, men samtidigt så tänker jag på alla; "om jag inte... tänk i fall jag... om jag bara hade..."

4 kommentarer:

  1. Tänk ditt inlägg om stress.
    Tänk inte så mycket på om och varför.
    Hade du kul?

    SvaraRadera
  2. Hej Dagsuddaren och tack för din kommentar.

    Jag hade jättekul på golfbanan och kände mig inte stressad under eller efter rundan. Dock grämer jag mig över en del av mitt spel. Jag vet att jag kan så mycket bättre. Jag tänker inte på varför jag inte vann längsta driven, för jag vet att jag bara kan göra det om alla andra missar fairway. Jag funderar inte heller över varför jag inte vann närmast hål, för det handlar väldigt mycket om tur. Jag har ältat om det jag normalt sätt klarar av, men nu har jag släppt det.

    Trevlig helg.

    Krister

    SvaraRadera
  3. Hej

    Och inte kom du förbi och fikade när du var i trakten :-)
    Marie

    SvaraRadera
  4. Hej Marie!

    Jag var faktiskt på väg innan tävlingen... Jag stannade i centrum och tog en kopp kaffe och en fralla. Nästa gång knackar jag på.

    Trevlig helg och hälsa.

    Krister

    SvaraRadera