onsdag 6 september 2023

Vem är kyrkoherden bakom tankarna?

För någon vecka sedan blev jag intervjuad av en präst i Järfälla församling. Jag har haft glädjen att följa Omar allt sedan han för ganska många år sedan var praktikant i Jakobsbergs församling där jag var kyrkoherde och handledare.

För ett år sedan frågade Omar mig om han fick göra en podd vilket jag självklart bejakade. Podden fick namnet "Samtal i sakristian" och den har sänt 9 avsnitt hittills. I det 9:e avsnittet intervjuar Omar mig och som vanligt när han intervjuar gäster så fick jag prata till punkt ostört.

Du som vill lära känna mig lite bättre har möjlighet att lyssna på podd-avsnittet som jag tycker ger en mycket rättvisande bild av hur jag är som människa, kristen och präst.

Klicka på länken för att lyssna till avsnittet här:

Samtal i sakristian

4 kommentarer:

  1. Tack för delningen och dina ärliga svar!

    SvaraRadera
  2. Tack Krister för att delade länken. Hoppas att fler än jag vill lyssna. Den säger mig mycket, inte bara om Dig utan också om kristen tro.

    SvaraRadera