torsdag 14 januari 2010

iPhone

Efter ett par dagars intensivt arbete med personalsamlingar, kick-off och massor av skrivjobb inför nästa Kyrkoråd, så kom den äntligen - min iPhone.

Jag försöker intala mig själv att jag inte fallit för något tryck eller någon frestelse, utan att jag verkligen behöver en iPhone...

Jag ser framför mig att jag ska få bättre kontroll på min elektroniska almanacka och att jag ska få möjlighet att läsa mina e-mail på ett enklare sätt. Kanske kan jag läsa tidningen på nätet när jag sitter på pendeltåget via min nya telefon?

Förmodligen kommer jag att hitta många fler användningsområde när jag väl lärt mig manicken som nu ligger på laddning.

För inte kan det väl vara så, att jag är sådan att jag vill ha det senaste och det modernaste?

6 kommentarer:

  1. Hej Krister!

    Jag ser fram emot att höra mer om denna magiska manick eftersom jag sagt att jag inte skulle köpa en sådan, men kom på mig själv senast idag med att tänka tanken att jag kanske ändå hade ångrat mig.

    I mitt fall handlar det dock inte om att ha det senaste eller modernaste utan att den kanske har så många bra funktioner som jag skulle behöva när jag är ute och reser.

    Jag väntar med spänning!

    Vi hörs snart , denna vecka är jag ute och reser i jobbet.

    Kram CHristine

    SvaraRadera
  2. ...Kan man ringa med den också?
    :o)
    Wi

    SvaraRadera
  3. Hej Christine!

    Jag vill tro att jag inte heller behöver det senaste, nyaste eller modernaste... men vem tror på det?

    Kan konstatera att jag efter mindre än ett dygn, "älskar" den. E-mail och almanacka fungerar perfekt. Jag kan också använda internet, men det är inte så viktigt.

    Det finns säkert hundra funktioner till, men det får jag återkomma till när jag lärt mig att använda dem.

    Trevlig helg.

    Krister

    SvaraRadera
  4. Hej Wi.

    Det gick alldeles utmärkt. Jag har tagit emot två samtal redan... men jag har inte provat att ringa ut. Hoppas att det fungerar.

    Krister

    SvaraRadera
  5. Vad i jesse namn är en I-phone?

    SvaraRadera
  6. God morgon Kjell.

    En iPhone är en mobiltelefon och en handdator på en och samma gång. Jag har kalender, e-mail, foto, musik, talböcker och internet i den.

    Dessutom kan man ju ringa med den.

    Krister

    SvaraRadera