torsdag 6 maj 2010

Äntligen premiär

Så var det äntligen dags... I dag har jag spelat årets första golfrunda.

Efter sex månaders uppehåll, utan att hålla i en enda klubba, så gick jag och förvaltningschefen i dag nio hål på Viksjö golfbana. Vi gick lilla banan i strålande solsken. Det var faktiskt riktigt svårt att föreställa sig att det var snö för bara en dryg månad sedan.

Precis som vanligt gick det bra första rundan. Det brukar göra det när man är riktigt sugen och inte har så stora förväntningar och krav på sig själv. Jag var nöjd med att träffa bollen och då blev det ett ganska bra resultat. Jag fick 16 poäng, vilket innebär att jag bara gick två slag sämre än mitt handicap.

Det har säkert betydelse att jag varje dag sett mina golfklubbor där de stått på kontoret, bredvid skrivbordet.

Nu känns det att golfsäsongen börjat. De närmsta veckorna ska jag och förvaltningschefen delta i flera olika tävlingar. Jag hoppas att jag får anledning att återkomma här på bloggen för att redovisa goda resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar