lördag 26 december 2009

Melodikrysset vecka 52 - 2009

Så var det dags för årets sista melodikryss. Även i dag har jag löst krysset i min stuga. Ute är det minus fyra grader och ett stilla snöfall blandat med regn.

Mitt förslag på lösning ser ut så här:

V 1: Vi hörde Lasse Berghagens; "Stockholm i mitt hjärta".

L 3: Harry Belafonte sjöng; "Island in the sun".

V 7: Shirley Clamp sjöng; "Min kärlek".

L 1 och L 2: Musiken är hämtad från filmen; "Skönheten och odjuret".

V 5: Vi hörde en mycket dålig version av; "Börja om från början".

L 4: Laleh sjöng en sång jag aldrig tidigare hört, hette den; "Snö"?

L 8 och V 6: Ernst Rolf sjöng; "Min kärlekssång, ska i valstakt gå".

V 14: Jag tror att sången heter; "Anna du kan väl stanna?"

V 11: Musiken kom från filmen; "Titanic".

L 10: Jag har ingen aning om vad det var för musik men svaret måste vara, scen.

V 13: Originaltiteln är; "Lady in red".

L 12: "Jag vill ju va´som du...", heter också; "Apans sång".

V 9: Jag tror att Olle Adolphsons, sång heter; "Nu har jag fått den jag vill ha".

En ovanligt enkelt kryss, som inte krävde mer än ett googlande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar