måndag 28 december 2009

Tack för alla sjuksköterskor

Jag har under eftermiddagen haft en föreläsning i krishantering, för 69 blivande sjuksköterskor.

Varje gång jag är på SÖS, blir jag lika glad och imponerad.

Tänk att det finns så många tjejer, killar, kvinnor och män som vill bli sjuksköterskor. De sitter i en stor sal, med halvdålig belysning och en taskig ventilation. De lyssnar, antecknar och ställer frågor.

Är det inte otroligt att det finns människor som är beredda att utbilda sig genom att ta studielån, för att i sitt arbete hjälpa andra? De går ut till ett stressigt arbetsliv med dålig lön. De kommer att arbeta obekväma arbetstider, på kvällar, helger och nätter, för att hjälpa dig och mig, våra anhöriga och vänner.

Jag vill ge en stor eloge till alla studenter jag mötte i dag. När andra var ute och fyndade på mellandagsrean, då satt ni tålmodigt i en varm lektionssal, för att utbilda er.

Må Gud välsigna er och ert framtida yrkesliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar