fredag 25 juni 2010

Glad midsommar

Jag önskar alla mina läsare en glad midsommar.

Själv sitter jag på en liten ö i Blekinge skärgård. Det är riktigt varmt i luften även om ett tunt molntäcke ligger över hela himlen. I dag har vi har badat i badtunnan. Det är härligt avkopplande att sitta i 38-gradigt vatten. Det känns extra skönt efter ett dopp i havet där det bara är ca 15 grader.

Just nu sover min yngsta dotter middag så att hon ska orka vara med under kvällen. Ljudet av fest börjar fylla ön. Jag hör hur det sjunges snapsvisor från de olika stugorna. Så småningom ska även vi äta sill med gräslök, gräddfil och ny potatis. Om jag känner min svärmor rätt så blir det säkert en överraskning med jordgubbar också.

Det är en särskild känsla att fira midsommar i år. Dels är det fotbolls-VM och dels är det med största sannolikhet sista midsommaren i Blekinge skärgård. Mina svärföräldrar ska sälja stället och flytta till Karlskrona. Jag tror inte att de nya köparna skulle uppskatta om vi dök upp nästa år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar