lördag 26 juni 2010

Melodikrysset vecka 25 - 2010

Denna Midsommardag försöker jag lösa krysset i "Nybygget". Jag är ute på en liten ö i Karlshamns skärgård. Mitt mobila bredband fungerar så bra att jag till och med har 3 G uppkoppling.

Det är molnigt, lite blåsigt men ändå varmt ute. Precis som det sig bör så är det tyst och stilla efter gårdagens midsommarfirande.

Mitt förslag till lösning i dag, ser ut som följer:

V 10: Vi hörde Gullan Bornemark och en grupp barn i hennes egen; "Gå i solen".

V 13: Kan det ha varit; "Rialajazzen"? Riala var en egen kommun fram till 1952. Enligt wikipedia bor det 212 människor i Riala.

L 14: Det var Lena Ph och Orup som sjöng; "Hals över huvud".

V 9 och L 12: Melodin som framfördes instrumentalt var; "You are my sunshine".

L 3 och V 7: Djuret det handlar om är gråsugga. "Gary Gråsugga", skrevs av Povel Ramel.

L 2: Molly Sandén sjöng; "Så vill stjärnorna". En riktigt vacker sång.

L 1: Jag har ingen aning om vad det var för melodi som spelades. Men att rätt svar ska vara hammockar var inte svårt att lista ut. Det finns en sång med Frida Lyngstad som heter; "Gunga i en hammock". Även Alice Babs har sjungit in.

V 6 och L 6: Wille Crafoord och Magnus Carlsson sjöng; "Sommaren som aldrig säger nej". Förmodligen det sämsta bidraget Sverige någonsin tävlat i Eurovisionsschlagern med.

V 15: Visan vi hörde var; "När skönheten kom till byn", av Nils Ferlin.

V 11: "Walking my baby back home", heter; "Sakta vi gå genom stan", på svenska.

L 5: Musiken var hämtad från filmen om; "Romeo och Julia".

V 8: Det var Sofia Källgren som sjöng; "My love".

V 4: Dagens sista melodi handlade om SJ. Texten går något i stil med; "SJ, SJ gamle vän".

Dagens kryss innehöll en hel del klurigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar