söndag 6 september 2009

Melodikrysset vecka 36 - 2009

Väl hemkommen från Skottland kastade jag mig över melodikrysset på internet. Veckans kryss var så svårt att jag behövde hjälp av både Google och Enn Kokk för att lösa det.

L 2: Elvis Presley sjöng "Sweet Caroline".

V 8: "Rosa på bal" framfördes instrumentalt, av Ulrik och Mikael Neumann.

L 13 och L 1: Helen Sjöholm och BAO spelade i Benny Anderssons "Story of a heart".

V 11: Barnen i Owe Thörnqvists ”Titta, titta”, sitter i skolbänkar.

L 10: April upprepas i "April, april". En sång som både Siw Malmkvist och Lill-Babs sjunget.

V 9: Huvdpersonen i Alice Tegnérs "Sockerbagaren" ses baka.

L 4: "Lilla du", som sjöngs av Robert Gustavsson var en parodi på dansband.

V 1 och L 5: Alexander Rybak spelade fiol och sjöng i sitt vinnarbidrag från årets schlagerfestival; "Fairytale".

V 7: "Tjo vad det var livat i holken i lördags", borde ge näbb. Fåglar bor i holkar och är utrustade med näbbar.

V 6: Craig David sjöng "Hidden agenda".

L 3 och V 15: Anders Ekborg sjöng Astrid Lindgrens "Nu är våren kommen" som var med i "Vi på Saltkråkan".

V 14: Dragspelsmästaren som spelade Evert Taubes "Samboronbon", heter Nestor Marconi. Utan Enn Kokks blogg hade jag aldrig kunnat svara på denna fråga.

L 12: Det sista vi ficka höra var "Det finns bara en av oss" på spanska.

I morgon börjar arbetet igen, efter en fantastisk vecka i Skottland.

2 kommentarer:

  1. Bilradion i lördags annonserade ut vinnarna och jag höll tummarna men tyvärr läste han inte upp ditt namn. Skam den som ger sig!
    Fortsätter att hålla tummarna. Wi

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jag fortsätter försöka...

    Krister

    SvaraRadera