lördag 19 oktober 2024

Melodikrysset vecka 42 - 2024

God förmiddag alla melodikryssvänner!

Tyvärr måste jag för femte lördagen i rad inleda bloggen med att jag inte kan deltaga under Melodikryssets sändningstid. Det hade varit väldigt roligt att försöka lösa krysset tillsammans efter ett så långt uppehåll.

I dag är jag inbokad på vandring med Pilgrimsgruppen innan jag ska leda en vigselgudstjänst och nästa lördag har jag två dopgudstjänster. Som det ser ut just nu kan jag vara med er de därpå följande lördagarna, det vill säga den 2 och 9 november.

Som vanligt, när jag inte kan vara med, öppnar jag kommentarsfältet så att ni kan umgås och hjälpa varandra där.

Sedan förra lördagen har jag lett högmässan, en andakt och kvällsmässan. Jag har också haft samtal inför kommande dop- och vigselgudstjänster, deltagit i kyrkoherdeforum för SKUT samt varit på möte med Fastighetsutskottet.

På min fritid har jag, utöver att umgås med Hugo, ätit lunch med en god vän. Jag har också varit hos tandläkaren för att byta några gamla plastlagningar som blivit nedslitna. Nu blir det porslinskronor som förhoppningsvis varar livet ut.

Som vanligt har jag också genomfört mitt träningsprogram.

I Köpenhamn har det i veckan varit ett väldigt varierande väder. Det har varit några riktigt kalla morgnar men under dagen har det varit solsken och ganska varmt. Jag börjar vänja mig vid att det blåser mycket här. Idag är det molnigt och sköna 12 grader.

Jag önskar er alla en rolig och givande timme, en trevlig helg och en fin vecka.

"Men alla som kommer till dig
skall jubla av glädje över dig.
De som längtar efter din hjälp
skall säga: "Herren är stor."
ur Psaltaren 40

107 kommentarer:

  1. God morgon Krister och alla kryssare från Saltsjö Boo. Vi är nattvakter denna helg. Det är så mysigt. Lycka till med dagens kryss!

    SvaraRadera
  2. God morgon Krister och alla lösare! Idag är det en ny höstdag, lite mulet men fortfarande 10 grader! Om ett par timmar blir det mixedbridge inne i Örebro! Lycka till med krysset! Jarl och Ann i Gällersta

    SvaraRadera
  3. God morgon Krister. Mvh iren

    SvaraRadera
  4. Godmorgon från ett soligt Björkhagen. Skall utnyttja dagen med barnbarn.

    SvaraRadera
  5. Godmorgon Krister och alla andra kryssälskare! 11 plusgrader! Skönt!

    SvaraRadera
  6. Gomorron önskar vi från ett soligt Valne Nälden efter ett antal morgnar med minusgrader har det varit plus hela natten. Å för första gången på över en månad kan vi vara med och kryssa. Så lycka till alla!!

    SvaraRadera
  7. Godmorgon från ett gråmulet Skepplanda

    SvaraRadera
  8. Hej från kryssarna i Skutskär. Här är det tio grader idag.
    En fråga: Har någon sett kometen som ska synas nu på kvällarna?

    SvaraRadera
  9. Godmorgon från ett soligt Tyresö. Lycka till alla!!/ Marina🥰

    SvaraRadera
  10. Lite rolig fakta, hipp hipp version av melodikrysset så är det just den dilba låten som är med. Och det var det som jag tog det på idag den sista vailen. Ha ett trevligt kryss idag alla

    SvaraRadera
  11. vrak fan va kul !!

    SvaraRadera
  12. L9 Glenn Miller men då blir det inte bajare på v9

    SvaraRadera
  13. De heter egentligen Bajen Fans men det går ju inte alls!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är supporterklubben som heter Bajen Fans, men individerna kallas bajare. T.ex. ramsan "bara bajare".

      Radera
  14. L2 Ariel, SIMONA L5

    SvaraRadera
  15. L:2 ARIEL
    L:5 JOANNE
    SÅ V:9 blir inte bajare

    SvaraRadera
  16. L2 Ariel L5 Sissel

    SvaraRadera
  17. L2 ariel l5 sissel kyrkbø

    SvaraRadera
  18. Så det är Disney som har skrivit sagan???

    SvaraRadera
  19. Enligt några på Rissna så heter sångerskan SISSEL på L:5

    SvaraRadera
  20. V 9 blir bagare. L 9 är Benny (goodman)

    SvaraRadera
  21. Det är en ros utsprungen

    SvaraRadera
  22. V 11 kniven ( maki messer)

    SvaraRadera
  23. L12 VÅR tid är nu

    SvaraRadera
  24. V8 Siw Malmqvist, L13?

    SvaraRadera
  25. Det ska vara Sissel och Bajare

    SvaraRadera
  26. Säger som Siv L 13 NYC

    SvaraRadera
  27. Otroligt att Jankell inte kan säga att det är förkortningen på staden som efterfrågas FÖRE låten spelas. Nu sitter man och förvirrar sig fram tills efter låten och så kommer frustrationen över de svaga instruktionerna.

    SvaraRadera
  28. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  29. Tack för trevligt X:ande
    ha en fortsatt trevlig helg
    På återseende

    SvaraRadera
  30. Tänk på att Siw stavas med W, sett några V i kommentarerna här.

    SvaraRadera
  31. Ricky Bruch avslutar krysset idag. Trevlig helg önskar jag er alla.

    SvaraRadera
  32. Tack för idag. Ha en trevlig lördag

    SvaraRadera
  33. Tack för idag! Trevlig helg önskar jag er alla!

    SvaraRadera
  34. BAJARE inte bagare

    SvaraRadera
  35. Vad händer med L1?

    SvaraRadera